شناسهٔ خبر: 41261652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول اورژانس فیروزآباد خبر داد؛

ثبت بیش از ۷ هزار مأموریت در اورژانس فیروزآباد/بیماران قلبی و تنفسی بیشترین دریافت‌کنندگان خدمات

مسئول اورژانس فیروزآباد، از ثبت ۷ هزار و ۲۳۵ مأموریت در اورژانس فیروزآباد طی سال ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی علی‌یاری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: ۷ هزار و ۲۳۵ مأموریت طی ۱۲ ماه سال ۹۸، در اورژانس فیروزآباد ثبت شده است که بیماران قلبی و تنفسی بیشترین دریافت‌کنندگان خدمات اورژانس بودند.

او افزود: از این تعداد، یک هزار و ۷۵۴ مأموریت تصادفی و ۵ هزار و ۴۷۷ مأموریت غیرتصادفی بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی شهرستان فیروزآباد گفت: بیش از ۳۸۰ بیمار و مصدوم به صورت سرپایی در محل مأموریت زیرپوشش اقدامات درمانی قرار گرفتند و نیاز به اعزام پیدا نکردند.

علی‌یاری ادامه داد: در همین مدت، ۹۵۹ بیمار و مصدوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی اولیه با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی برای ادامه درمان منتقل شدند.

آمار ثبت شده فوتی تصادفات در اورژانس فیروزآباد طی سال ۹۸

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد، آمار فوتی‌های تصادفات را در این شهرستان ۳۶ نفر در طول ۱۲ ماه سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: این آمار فقط در صحنه تصادف برداشت شده و قطعاً فوتی‌های تصادفی بیشتر از این خواهد بود، چرا که ممکن است در صحنه تصادف نیرو‌های اورژانس، شخصی را به عنوان مصدوم به مراکز درمانی انتقال دهند، اما این مصدوم در مرکز درمان فوت شود که مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد آمار این‌گونه مصدومان را که در محل مراکز خدمات درمان فوت شده‌اند، ندارد.

علی‌یاری اظهار کرد: در واقع نیرو‌های مرکز اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد در سوانح تصادفات اگر مصدوم با وضعیت حیاتی وخیم را مشاهده کند که یک هزارم درصد احتمال بازگشت به زندگی داشته و علائم حیاتی در او مشاهده شود به مرکز درمانی انتقال می‌دهد.

او تصریح کرد: شهرستان فیروزآباد با ۷ پایگاه اورژانس و ۹ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر و ۴۵ نفر نیروی کارشناس اورژانس مجهز به بروزترین تجهیزات پزشکی در حال خدمات‌رسانی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: همه تماس‌های اورژانس ۱۱۵ فیروزآباد بوسیله کارشناسان پرستاری مرکز پیام تریا و مشاوره پرستاری یا در صورت نیاز، آمبولانس اعزام می‌شود.

علی یاری افزود: مرکز پیام اورژانس فیروزآباد مجهز به سامانه و سرور اسایار بوده که علاوه بر شماره تماس ۱۱۵ این شهرستان، شهرستان‌های قیروکارزین، مهر و لامرد را پوشش می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما