شناسهٔ خبر: 41261027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار قیس سعید درباره توطئه علیه نظام تونس

رئیس جمهور تونس درباره به وجود توطئه‌ علیه ساختار نظام و کشاندن ارتش به درگیری‌های سیاسی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، رئیس جمهور تونس با بیان اینکه ملت تونس در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخی خود به سر می‌برد، اظهار داشت: متاسفانه تلاش‌های برای نابود کردن ساختار نظام در داخل وجود دارد، فروپاشی دولت به نهادها و موسسات حاکمیتی ضربه می‌زند و سبب فقدان قدرت ( مرکزی ) در برخی مناطق کشور خواهد شد.

این هشدار قیس سعید به دنبال آن صورت گرفت که ساکنان جنوب تونس در اعتراض به کشته شدن یک جوان توسط ارتش هنگام عملیات تعقیب و گریز، تظاهرات کردند و خواستار بهبودی وضعیت اقتصادی تونس شدند.

قیس سعید گفت: یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌ها علیه کشور این است که تلاش می‌شود ارتش را به درگیری‌های سیاسی بکشاند که در این صورت دیگر نهادها و موسسات حاکمیتی به این درگیری کشانده خواهند شد.

رئیس جمهور تونس که در جمع مقامات بلندپایه امنیتی و نظامی این کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد: نهادها و موسسات امنیتی و نظامی باید از هرگونه درگیری سیاسی به دور باشند و آنچه طی چند روز اخیر در مناطق جنوب کشور رخ داد، هرگز پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه مردم تونس از جمله ساکنان شهرهای رماده و تطاوین ( که در آنها تظاهرات شده بود) می‌توانند اوضاع را آرام کنند، اظهار داشت: تا زمانی که  اعتراضات به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب قانون باشد ما به آن احترام می‌گذاریم البته وضعیت سیاسی کشور برما واجب می‌کند تا دربرابر بر افروخته شدن آتش فتنه هوشیار باشیم.

قیس سعید تصریح کرد: اطلاعات محرمانه دریافت کرده‌ایم که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت لذا باید حافظ امنیت ملی تونس باشیم و آنچه که در روزهای گذشته در جنوب کشور تحت عنوان "درخواست فوری برای رشد و توسعه " طی تظاهرات در شهر تطاوین رخ داد، تلنگری برای مجموعه حاکمیتی و بیشتر گروه‌های سیاسی بود.

در همین حال،  یک تحلیلگر سیاسی تونس گفت: گروه‌های تروریستی از لیبی  به جنوب تونس نفوذ کرده اند. این گروه‌ها که تعدادی تونسی در آنها عضویت دارند وابسته به جریان های سلفی تکفیری" داعش"  هستند و در نظر دارند، عملیات‌هایی را برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور انجام دهند.

وزارت کشور تونس پنجشنبه گذشته اعلام کرد: نیروهای ضد تروریستی این کشور موفق شدند طی یک عملیات پیشگیرانه یک گروه تروریستی را منهدم و یکی از اعضای مهم آن را دستگیر کنند این گروه در نظر داشت علیه چند مرکز دولتی و گردشگری تونس اقدام به عملیات تروریستی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما