شناسهٔ خبر: 41260960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۳۱ مددجوی زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری صاحب خانه می‌شوند

سرپرست بهزیستی چهارمحال‌ و بختیاری از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی این تعداد مددجو صاحب خانه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ معصومه محمدی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: این واحدهای مسکونی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان و کوهرنگ برای خانواده‌های تک معلول و ۲ معلول احداث شده است.

به گفته او، از این تعداد واحد مسکونی ۱۵ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلولی و ۱۶ واحد نیز برای خانواده‌های تک معلولی احداث شده است.

او اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت برای ساخت مسکن خانواده‌های تک معلولی نیز بنابر مصوبه بهزیستی کشور ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده می‌شود.

محمدی، از احداث ۶۳ مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سالجاری خبر داد و افزود: اولویت احداث این واحدهای مسکونی با خانواده‌های دارای ۲ معلول و فاقد مسکن است.

او گفت: تامین زمین برای احداث این منازل مسکونی بر عهده مددجو است و در صورت نداشتن زمین، واگذاری زمین بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری اظهار داشت:پارسال ۹۰ مسکن برای خانواده دارای ۲ معلول در مناطق شهری و ۲۳۲ مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث شد.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای تک معلولی و ۲ معلولی در استان فاقد مسکن شناسایی شدند، افزود: اجرای طرح‌های مسکن بهزیستی با اولویت این خانواده‌هاست.

محمدی، از افتتاح کارگاه خیاطی کودکان‌ کار در شهرستان شهرکرد، افتتاح کافی شاپ ویژه زنان شهرستان فارسان، کارگاه خیاطی و مواد شوینده در شهرستان لردگان همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌های اشتغالزا ، بیش از سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغالزایی هزینه شده است و با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال حدود ۱۰ نفر ایجاد خواهد شد.

او اظهار داشت: همزمان با هفته بهزیستی مرکز مشاوره، مرکز مثبت زندگی، مرکز DIC ، مرکز جامع درمان اعتیاد، مهدکودک و باشگاه مثبت زندگی در سطح استان افتتاح خواهد شد.

به گفته او، تعهد اشتغال سال‌گذشته بهزیستی استان یکهزار و ۲۸۲ نفر بود که با تلاش و همت مسوولان و همچنین استقبال جامعه هدف بهزیستی یکهزار و ۸۱۲ شغل ایجاد شد.

محمدی افزود: سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های  خوداشتغالی و کارفرمایی برای ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما