شناسهٔ خبر: 41260809 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

افزایش سرریز مستأجران از تهران به کرج و از کرج به شهرهای اقماری

خبرگزاری ایسنا

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج با تأکید بر لزوم قانونمند شدن بازار اجاره مسکن گفت: امسال به دلیل افزایش بالای هزینه اجاره شاهد سرریز بیشتری از تهران به کرج و از کرج به شهرهای اقماری هستیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون کردلو در خصوص ممنوعیت افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره در کلانشهرهای کشور از جمله کرج گفت: لازم است این موضوع به صورت قانون و هر ساله اجرا شود تا وضعیت بازار اجاره ساماندهی شود و مالکان بیشتر از این رقم درخواست افزایش نداشته باشند.

کردلو با بیان اینکه این موضوع زمانی ابلاغ شد که بسیاری از مستأجران با افزایش‌های بالاتر از ۲۰ درصد قرارداد خود را بسته بودند گفت: در هر حال در صورتی که مالک بیش از این رقم قصد افزایش هزینه اجاره را داشته باشد موضوع باید از سوی اداره راه و شهرسازی و تعزیرات حکومتی پیگیری شود.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج ادامه داد: به علت افزایش شدید هزینه اجاره مسکن، ما امسال با سرریز بیشتر ساکنین کرج به شهرهای اقماری هستیم، از طرف دیگر برخی از ساکنین پایتخت هم به کرج مهاجرت می‌کنند و این تقاضا را برای مسکن در کرج بالا برده و در افزایش قیمت موثر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه تقریبی رهن مسکن در یک منطقه متوسط کرج یک میلیون تومان برای هر مترمربع برآورد می‌شود، این رقم در برخی مناطق به یک و نیم تا دو میلیون تومان هم می‌رسد و البته خانه‌هایی هم وجود دارد که رهن آن بالای دو میلیون تومان هزینه دارد.

کردلو در خصوص قانون مالیات بر واحدهای خالی هم گفت: این موضوعی است که ما هم به دنبال آن هستیم و انتظار داریم اجرایی شود البته شرط مالیات گرفتن از چنین واحدهایی این است که واحد مورد نظر یک سال خالی مانده باشد.

وی افزود: در حال حاضر به طور تقریبی می‌توان گفت بیش از ۱۰ درصد واحدهای نوساز در کرج خالی است و می‌توان گفت حدوداً ۲۰۰۰ واحد خالی در کرج وجود دارد.

کردلو تصریح کرد: موضوع دیگری که لازم است برای ساماندهی به وضعیت اجاره در نظر گرفت بحث افزایش سالانه هزینه اجاره با یک نرخ مشخص است، مثلاً سالیانه طبق قانون ۱۰ درصد افزایش را شاهد باشیم تا افزایش‌ها در این بازار براساس تمایل مالک صورت نگیرد.

نظر شما