شناسهٔ خبر: 41260750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۳۱ مددجوی بهزیستی چهارمحال و بختیاری صاحبخانه می‌شوند

سرپرست بهزیستی چهارمحال‌ و بختیاری از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه محمدی افزود: این واحدهای مسکونی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان و کوهرنگ برای خانواده‌های تک معلول و ۲ معلول احداث شده است.

به گفته وی، از این تعداد واحد مسکونی ۱۵ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلولی و ۱۶ واحد نیز برای خانواده‌های تک معلولی احداث شده است.

وی اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت برای ساخت مسکن خانواده‌های تک معلولی نیز بنابر مصوبه بهزیستی کشور ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده می‌شود.

محمدی، از احداث ۶۳ مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: اولویت احداث این واحدهای مسکونی با خانواده‌های دارای ۲ معلول و فاقد مسکن است.

 وی گفت: تامین زمین برای احداث این منازل مسکونی بر عهده مددجو است و در صورت نداشتن زمین، واگذاری زمین بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری، با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای تک معلولی و ۲ معلولی در استان فاقد مسکن شناسایی شدند، افزود: اجرای طرح‌های مسکن بهزیستی با اولویت این خانواده‌هاست.

نظر شما