شناسهٔ خبر: 41260706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد؛

تعیین تکلیف سهامداران عدالت به روش مستقیم تا اول مرداد؛ بورس املاک همچنان در دست بررسی

قالیباف اصل گفت: شرکت های استانی تا پایان تیر ماه باید تمام مراحل حضور در بورس را انجام دهند و از اول مرداد ماه وارد بورس شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه شورای عالی بورس با اشاره به تعیین تکلیف سهامداران عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، گفت: به شرکت‌های استانی تا یکم تیرماه امسال این مهلت داده شد تا افزایش سرمایه خود را ثبت کنند، تا ۳۱ تیر ماه امسال مقدمات حضور خود در بورس را تکمیل کنند.

او افزود: در این بین دارندگان سهام عدالت سهامدار ۱۳ شرکت غیر بورسی هستند که این تعداد شرکت داخل یک هلدینگ تجمیع می‌شوند و ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر سهامدار عدالت عضو آن خواهند شد.

او گفت: سازمان خصوصی‌سازی موظف شده است با همکاری اتاق تعاون و اتاق بازرگانی این هلدینگ را شکل دهد و دارایی‌ها را منتقل کند و هیئت مدیره را تعیین کند تا مراحل پذیرش در بورس طی شود.

قالیباف درباره آزادسازی بقیه سهم سهام عدالت گفت این موضوع باید در شورای بورس نیز مطرح شود.

رئیس سازمان بورس گفت: کسانی که وارد بازار می‌شوند به هرحال از منفعت و ریسک بازار اطلاعات دارند و مسئولیت این سرمایه‌گذاری بر عهده خودشان است و مسئولیت آن را باید بپذیرند.

او گفت: این یک فرصت تاریخی در بازار سرمایه است و با حضور گسترده مردم در این بازار ارزش معاملات در برخی از روز‌ها به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در زمانی به ۲ میلیارد تومان هم نمی‌رسید.

قالیباف افزود: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از این منابع مالی برای افزایش سرمایه و جهش تولید استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس گفت: سال گذشته در سه ماهه اول ۲۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده بود که این عدد امسال به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید

علت واریز نشدن مبلغ  ۳۰ درصد سهام عدالت فروخته شده به حساب مشمولان

قالیباف اصل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا ۳۰ درصد سهام عدالت افرادی که به فروش گذاشته اند، واریز نمی‌شود؟ گفت: پروسه فروش سهام مشخص است و به محض فروش سهام تا ۴۸ ساعت رقم به حساب آن‌ها واریز می‌شود. اولا همه این یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سهامشان را در یک زمان به فروش نگذاشته اند و در ثانی بانک‌ها برای عرضه سهام‌ها در بورس تجمیع سهام انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: تا کنون بیش از یک هزار میلیارد تومان به کارگزاری‌ها واریز شده تا به سهامداران عدالت که سهام خود را فروخته اند واریز کنند.

این مقام مسئول به زمان عرضه‌  ای تی اف‌های (eft) بعدی در بورس اشاره کرد و گفت: برای اینکه eft‌ها در بورس عرضه شوند باید پذیره نویسی صورت گیرد تاکنون در این رابطه به ما دستوری ابلاغ نشده است، ولی این موضوع که این اتفاق رسما منتفی شود، صحت ندارد.

او در پایان بیان کرد: بورس املاک همچنان در دست بررسی است و اعضای کارگروه تشکیل شده اند و منتظر تصمیمات نهایی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما