شناسهٔ خبر: 41260105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میدان نفتی یاران را بشناسید

خبرگزاری میزان- ميدان نفتی یاران در مجاورت مرز ایران و عراق و در غرب میدان آزادگان شمالی واقع است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نفت و گاز اروندان ؛ میدان نفتی یاران شمالی در واقع بخش شمالی میدان یاران می‌باشد که در مجاورت مرز ایران و عراق و در غرب میدان آزادگان شمالی واقع است. میانگین طول و عرض محدوده قراردادی تحت پوشش این میدان به ترتیب ۲۴ و ۹/۲ کیلومتر می‌باشد که محدوده‌ای به مساحت حدودی ۶۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، نفت درجای میدان در حدود ۱ میلیارد بشکه و نفت قابل استحصال آن ۵۰ میلیون بشکه تخمین زده شده است. نفت این میدان از نوع نفت سنگین با درجه API ۲۰ است.
طرح توسعه این میدان با هدف تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام از لایه سروک از طریق حفر ۲۰ حلقه چاه به پایان رسیده است. نفت تولیدی میدان در حال حاضر حدود ۱۵ هزار بشکه در روز است.

میدان نفتی یاران جنوبی در واقع بخش جنوبی میدان یاران می‌باشد که در راستای مرز ایران و عراق در غرب میدان آزادگان جنوبی واقع شده است. میانگین طول و عرض محدوده قراردادی تحت پوشش این میدان به ترتیب ۲۰ و ۵/۲ کیلومتر می‌باشد که محدوده‌ای به مساحت حدودی ۵۱ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. نتایج مطالعات و آزمایشات حاصل از چاه شماره ۲۵ آزادگان جنوبی نشان داد که لایه‌های مخزنی سروک و فهلیان در این میدان دارای ذخایر قابل توجه نفت می‌باشد و لذا توسعه این میدان در دستور کار قرار گرفت. بر اساس اطلاعات بدست آمده، نفت درجای میدان در حدود ۵۵۰ میلیون بشکه و نفت قابل استحصال آن ۵۰ میلیون بشکه تخمین زده شده است. نفت این میدان از نوع نفت سنگین با درجه API ۲۰ است.

طرح توسعه این میدان با هدف تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت خام از لایه‌های سروک و فهلیان از طریق حفر ۱۸ حلقه چاه در حال اجرا است.
 
انتهای پیام/

نظر شما