شناسهٔ خبر: 41259527 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند معرفی شد

صاحب‌خبر -

"علی محرمی" معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند، با اشاره به اهداف مهم این اداره کل گفت: تمرکز زدایی از فعالیت‌ها در مرکز استان و توجه به شهرستانها از اهم رویکردهای این اداره کل است.

وی، ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت آداب و رسوم ایرانی و اسلامی و نیز برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی به شکل ماندگار، با ابزار فرهنگ و هنر را از دیگر رویکردهای محوری این اداره کل عنوان کرد.

محرمی، با اشاره به عدم تناسب حجم فعالیت‌ها و ماموریت‌های حوزه فرهنگ و هنر با اعتبارات تخصیص یافته، خواستار توجه بیش از پیش قانون‌گذاران به این مسئله شد.

وی، ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر را بسیار موثر و مفید عنوان کرد و گفت: از سال ۹۳ تا شهریور ماه سال ۹۸، تعداد ۲۴ مجموعه سالن سینمایی در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است که رقم قابل توجهی است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرند پیشینه غنی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های بسیار در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری، نیازمند توجه بیشتر مسوولین است.

محرمی افزود: مرند در استان و حتی در سطح کشور در برخی هنرها از جمله تئاترهای خیابانی، صاحب سبک بوده و تاثیر گذار است.

"داود گرشاسبی" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در این آیین، با بیان اینکه فرهنگ در همه حوزه ها موثر است تاکید کرد: ما باید از توانمندی ها و ظرفیت های موجود برای اعتلای فرهنگ و هنر بهره گیریم.

وی اظهار کرد: مسوولین فرهنگی، رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید با تلاش خود، در این حوزه، میراث خوبی از خود برای آیندگان بر جای گذارند.

گرشاسبی یادآوری کرد: ما نباید از حوزه فرهنگ غافل باشیم و در این راستا بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر ترغیب نماییم.

در این نشست سعید سلطانپور بعنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند معرفی و از زحمات مهران فرجی تجلیل شد.

سلطانپور، رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز ضمن اشاره به وجود تعامل و نگرش خاص فرهنگی در مسولین شهرستان گفت: هدف ما این است تا از طریق تعامل با سایر ادارات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر و نیز کمک اصحاب فرهنگ و هنر، قدم‌های محکم و مفیدی در راه اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان برداریم.

سعید سلطانپور افزود: پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله دیگر اولویت های ما در شهرستان است.

نظر شما