شناسهٔ خبر: 41258655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوزه‌های امتحانی کنکور دکتری و کارشناسی ارشد افزایش یافت

تهران- ایرنا- سازمان سنجش آموزش کشور از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری آزمون‌های سراسری خبر داد و گفت: در راستای اجرای این دستورالعمل ها، تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور دکتری امسال به ۱۴۳ و کارشناسی ارشد به ۲۳۶ حوزه افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای تمهیدات برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۹۹ را اعلام کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرا به دانشگاه ها و موسسات آموزشی مجری آزمون های سراسری ابلاغ شد.

سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه تاکید کرد: دانشگاه ها این شرایط خاص را مد نظر قرار دهند و تمهیدات لازم جهت ایجاد محیطی امن برای برگزاری مطلوب آزمون ها فراهم کنند. نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمون ها یاری کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: زمان های برگزاری آزمون های سراسری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصویب و ابلاغ شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با داوطلبان تعداد حوزه های امتحانی آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را افزایش داده است که در جدول زیر قابل مشاهده است.

سازمان سنجش آموزش کشور آمار دیگری از کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ ارایه داده است که در ادامه می خوانید:

به گزارش ایرنا، کنکور دکتری در یک نوبت (نیم روز) پنج شنبه ۲۶ تیرماه و کنکور کارشناسی ارشد در سه نیم روز دوم و سوم مردادماه برگزار می شود.

نظر شما