شناسهٔ خبر: 41255904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آمار جهانی کروناویروس

بیش از ۵۶۲ هزار نفر قربانی کووید-۱۹

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان این بیماری ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۸۷۲ نفر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۶۲ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۸۷۲ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۷۰۱ هزار و ۴۹۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان ، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۰۰ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از هفت میلیون و ۹۲۹ هزار و ۳۷۶ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۸۸ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۶۲ هزار و ۸۸۸ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا سه میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۸۶ مبتلا، ۱۳۶ هزار و ۶۷۱ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۳۳۸ مبتلا، ۷۰ هزار و ۵۲۴ قربانی

۳. هند ۸۲۲ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۲۲ هزار و ۱۴۴ قربانی

۴.  روسیه ۷۱۳ هزار و ۹۳۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۷ قربانی

۵. پرو ۳۱۹ هزار و ۶۴۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۵۰۰ قربانی

۶. شیلی ۳۰۹ هزار و ۲۷۴ مبتلا، ۶۷۸۱ قربانی

۷.اسپانیا ۳۰۰ هزار و ۹۸۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۰۳ قربانی

۸. مکزیک ۲۸۹ هزار و ۱۷۴ مبتلا، ۳۴ هزار و ۱۹۱ قربانی

۹. انگلیس ۲۸۸ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ۴۴ هزار و ۶۵۰ قربانی

۱۰. ایران ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۴۴۷ قربانی

پس از آن کشورهای آفریقای جنوبی با ۲۵۰ هزار و ۶۸۷ مبتلا، پاکستان با ۲۴۶ هزار و ۳۵۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۲ هزار و ۶۳۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۲۶ هزار و ۴۸۶ مبتلا، ترکیه با ۲۱۰ هزار و ۹۶۵ مبتلا، آلمان با ۱۹۹ هزار و ۵۸۸ مبتلا، بنگلادش با ۱۷۸ هزار و ۴۴۳ مبتلا، فرانسه با ۱۷۰ هزار و ۷۵۲ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۴۰ هزار و ۷۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۰۷ هزار و ۱۲۶ مبتلا و قطر با ۱۰۲ هزار و ۶۳۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس آرژانتین با ۹۴ هزار و ۶۰ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۸۷ مبتلا، مصر با ۸۰ هزار و ۲۳۵ مبتلا، سوئد با ۷۴ هزار و ۸۹۸ مبتلا، عراق با ۷۲ هزار و ۴۶۰ مبتلا، اندونزی با ۷۲ هزار و ۳۷۴ مبتلا، اکوادور با ۶۵ هزار و ۱۸ مبتلا، بلاروس با ۶۴ هزار و ۶۰۴ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۳۵۷ مبتلا، قزاقستان با ۵۶ هزار و ۴۵۵ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۴ هزار و ۵۰ مبتلا، عمان با ۵۳ هزار و ۶۱۴ مبتلا، کویت با ۵۳ هزار و ۵۸۰ مبتلا، فیلیپین با ۵۲ هزار و ۹۱۴، اوکراین با ۵۲ هزار و ۹۱۴ و هلند با ۵۰ هزار و ۸۴۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان، غنا و ژاپن بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

نظر شما