شناسهٔ خبر: 41252991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارشی از تجمع خشم در امان/

تظاهرات گسترده در اردن در مخالفت با طرح الحاق/ فلسطین فروشی نیست/ تاکید بر لزوم لغو معاهده سازش «وادی عربه» و توافق خرید گاز از تل‌آویو

پایتخت اردن روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در مخالفت قاطع با تمام طرحها و توطئه‌هایی بود که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، جنبش اسلامی اردن با برگزاری تحصن و تظاهرات گسترده، تمام طرحهایی را که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است، خواه طرح موسوم به معامله قرن یا طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری و دره اردن(به مناطق اشغالی) را محکوم کرد و از ملتهای عربی و اسلامی خواست در برابر این طرحهای توسعه طلبانه شهرک سازی به پا خیزند.

 

در این تجمع گسترده که پس از نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی در امان پایتخت اردن آغاز شد، شرکت کنندگان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که شعارهایی بر آن حک شده بود با تاکید بر حق عربی و اسلامی در تمام اراضی فلسطینی و ضرورت تحرک رسمی عربی و بین المللی برای توقف تجاوزات اشغالگران و کسانی که از آنها حمایت می کنند.

 

دولت اردن باید حرفهایی را به عمل تبدیل کند/ لزوم لغو معاهده سازش وادی عربه و تمام توافقات شوم با اشغالگران

 

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی همچنین از دولت اردن خواستند موضع رسمی خود را با بستن سفارت اشغالگران در امان و فراخواندن سفیر اردن و نیز لغو تمام توافقات با اشغالگران و در راس آن معاهده صلح وادی عربه و توافقنامه خرید گاز از اشغالگران عملی کند.

 

"سعود ابومحفوظ» از نمایندگان فراکسیون الاصلاح در پارلمان اردن در سخنانی به نمایندگی از جنبش اسلامی بر وحدت موضع ملتهای اردن و فلسطین در مخالفت با تجاوزگری و اعلان جنگ علیه اردن تاکید کردند که تصمیم الحاق به مثابه چنین اعلان جنگ است.

 

وی خاطر نشان کرد تصمیم الحاق، شالوده و اساس طرح معامله قرن است که دولت آمریکا برای الحاق کرانه باختری و راندن فلسطینیان تا مشروعیت بخشی به اشغالگری در تمام سرزمین فلسطین و بیرون راندن تمام مردم آن و اجرای طرحهای اسکان و وطن جایگزین است.

 

ابومحفوظ خاطر نشان کرد تصمیم الحاق، مسیر سازش و توافقات شوم وادی عربه و اسلو را پایان می دهد، توافقاتی که هیچ سودی برای اردن و فلسطین جز از بین رفتن بیشتر حقوق و اراضی و ادامه تجاوزات به حاکمیت اردن نداشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح تجاوزکارانه الحاق برای اردن خطرناک تر از ویروس کرونا است، از وزارت خارج اردن خواست به ندا و خواسته ملت این کشور توجه کرده و اظهارات درباره مقابله با طرح صهیونیستی که تجاوزری به اردن قلمداد می شود را با لغو معاهه وادی عربه و توافقنامه خرید گاز و توقف تمام اشکل عادی سازی روابط با اشغالگران به عمل تبدیل کند.

 

بر اساس این گزارش، ابومحفوظ بر ضرورت حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در سرزمین خود و مقاومت آن در برابر طرحهای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

 


انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما