شناسهٔ خبر: 41252700 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

ارزش بازیکنان فوتبال به طرز عجیبی بالا رفته و همین باعث شده برخی از بازی‌های سالیان اخیر مملو از بازیکنان گرانقیت باشد.

صاحب‌خبر -

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس به گزارش خبرورزشی، شاید درباره باارزش‌ترین بازیکنان و باارزش‌ترین ترکیب‌های تاریخ زیاد صحبت شده باشد، اما کمتر ارزش بازیکنان تیم‌ها در یک دیدار جمع زده شده. سایت نشریه «فوفورتو» با استفاده از ارزش‌گذاری بازیکنان در سایت «ترانسفرمارکت» باارزش‌ترین دیدار‌های تاریخ فوتبال را معرفی کرده است. دیدار‌هایی که مشخصاً با توجه به بالا رفتن عجیب قیمت بازیکنان در سالیان اخیر مطمئناً قدیمی نیستند.

۱۰. لیورپول یک – تاتنهام صفر (ژانویه ۲۰۲۰)
ارزش تیم لیورپول در این بازی به تنهایی ۸۳۲ میلیون پوند بود. در آن مقطع ارزش قرمز‌های مرسی‌ساید در بازار رو به افزایش بود و به همین دلیل قرار گرفتن آن‌ها کنار بازیکنانی از تاتنهام مثل دله اَلی، هئونگ مین سون و هری وینکس که ارزش آن‌ها هم صعودی بود، باعث شد یک بازی مملو از ستاره‌های گرانقیمت ببینیم. دیدار مهمی که لیورپول با یک گل برد.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.26 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۹. منچسترسیتی ۴ – لیورپول صفر (جولای ۲۰۲۰)
جدیدترین رقابت بین تیم‌های پپ گواردیولا و یورگن کلوپ شاید یک بازی حماسی مثل گذشته نبود، اما از یک لحاظ اهمیت زیادی داشت. در این دیدار که لیورپول کمی بعد از قهرمانی‌اش در لیگ برتر به میدان می‌رفت گیج بود و سیتی از فرصت استفاده کرد. با این حال لیورپول با وجود قهرمانی و سیتی بدون توجه به اینکه شانس قهرمانی ندارد از بهترین ترکسی‌های‌شان استفاده کردند و به همین دلیل یکی از باارزش‌ترین بازی‌های تاریخ شد.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.27 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۸. رئال‌مادرید صفر – بارسلونا یک (مارس ۲۰۱۹)
همیشه در ال‌کلاسیکو بزرگ‌ترین و بهترین بازیکنان فوتبال جهان را می‌بینیم. گران‌ترین بازیکنان جهان هم برای چند سال متمادی راهی بارسلونا و رئال‌مادرید شده‌اند. بنابراین عجیب نیست که ۲ ال‌کلاسیکو در این لیست داشته باشیم. در ماه مارس سال گذشته وقتی بارسلونا موفق شد رئال را با یک گل ببرد، ترکیبی باارزش ۷۳۸ میلیون پوند داشت. ارزش ترکیب رئال هم به ۵۴۴ میلیون پوند می‌رسید.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.28 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۷. لیورپول ۲ – اتلتیکومادرید ۳ (مارس ۲۰۲۰)
دیداری که قلب‌های قرمز شکسته شد. ترکیب لیورپول در آن بازی که منجر به شکست‌شان مقابل اتلتیکو و حذف از لیگ قهرمانان شد، ۲۰۰ میلیون پوند از حریف بیشتر بود. اتلتیکو هم با بازیکنانی که قیمت‌شان بالا رفته ارزش زیادی پیدا کرده در کل تیم آن‌ها هم ۵۲۴ میلیون پوند به لطف بازیکنانی مثل یان اوبلاک، سائول و ژوآئو فلیکس ارزش داشت.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۶. اتلتیکومادرید یک – بارسلونا یک (نوامبر ۲۰۱۸)
با استعداد‌هایی که اتلتیکو ساخت، در بازی یک سال و نیم پیش هم ارزش بالایی داشتند. آنتوان گریزمن که آن زمان در پایتخت بازی می‌کرد، همراه رودری، توماس لمار و لوکا اِرناندس باعث شدند ارزش تیم سیمئونه به ۶۰۸ میلیون پوند برسد. بارسلونا هم با بازیکنانی مثل لیونل مسی، آرتور و مارک‌آندره تراشتگن که آن زمان ارزش بالایی داشتند ۶۷۹ میلیون پوندی بود.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۵. بارسلونا ۲ – رئال‌مادرید ۲ (می ۲۰۱۸)
دوباره ال‌کلاسیکو. پیش از شروع جام جهانی ساموئل اومتیتی یکی از ارزشمندترین مدافعان جهان بود. فیلیپه کوتینیو خیلی وقت نبود به‌عنوان یکی از بازیکنان گرانقیمت جهان بارسایی شده بود. در حالی که لیونل مسی و لوئیس سوارس هم جوان‌تر و باارزش‌تر بودند. در سمت مقابل هم مارسلو در اوج بود و کریستیانو رونالدو هم هنوز در ترکیب رئال می‌درخشید. بارسا ۷۲۴ میلیون پوند ارزش داشت و رئال ۵۶۵ میلیون پوندی بود.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۴. لیورپول ۲ – تاتنهام یک (اکتبر ۲۰۱۹)
یک بازی دیگر بین لیورپول و تاتنهام. دیداری که برای قرمز‌ها سخت شد. هری کین، هئونگ مین سون و موسی سیسوکو در ترکیب اسپرز بازی کردند. لیورپول هم ویرجیل فان‌دایک، آلیسون، ترنت الکساندر آرنولد، اندی رابرتسون و فابینیو را داشت که ارزش بالایی در آن بازی داشتند. ترکیب لیورپول مجموعاً ۷۴۲ میلیون پوند بود و تاتنهام هم ارزشی بالغ بر ۵۵۹ میلیون پوند در آن دیدار داشت.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.3 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۳. بارسلونا ۲ – اتلتیکومادرید صفر (آوریل ۲۰۱۹)
اتلتیکومادرید از چیزی که فکر می‌کردید خیلی بیشتر ارزش دارد. این دیدار دیگری بود که آنتوان گریزمن و دیگو کاستا در نوک حمله اتلتیکو بازی می‌کردند. بازیکنانی مثل خوسه خیمنس و دیگو گودین هم بودند. در طرف مقابل هم ارزش لیونل مسی، مارک‌آندره تراشتگن، کلمان لانگله و فیلیپه کوتینیو بالا بود. در مجموع ارزش بازیکنان دو تیم به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون پوند می‌رسید.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.31 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۲. اتلتیکومادرید یک – لیورپول صفر (فوریه ۲۰۲۰)
مشخصاً مثل بازی برگشت که در این لیست بود، بازی رفت هم که ۲ هفته قبل از آن برگزار شد مملو بود از بازیکنانی با ارزش بالا. اتلتیکو در آن بازی با عملکردی عالی نیمی از راه صعود را رفت. ارزش تقریبی بازیکنان لیورپول در آن بازی بسیار بالا بود و به ۸۶۴ میلیون پوند می‌رسید. این بالاترین ارزش بازیکنان یک تیم در لیست است. در هر صورت خوشبختی لیورپول در لیگ برتر با این بازیکنان به دست آمده.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.32 میلیارد پوند

باارزش‌ترین دیدارهای تاریخ؛ مستطیل سبز پر از اسکناس

۱. لیورپول ۳ – منچسترسیتی یک (نوامبر ۲۰۱۹)
صدرنشینی دیدار بین لیورپول و منچسترسیتی در صدر لیست غافلگیرمان نمی‌کند. برخی اوقات برای اینکه در بزرگ‌ترین رقابت‌های جهان موفق شوید باید بزرگ‌ترین بازیکنان جهان را هم بخرید و البته ۲ مربی بزرگ داشته باشید. منچسترسیتی در آن دیدار مهم که واگذار کرد ۶۳۴ میلیون پوند ارزش داشت و ارزش لیورپول هم دقیقاً به ۵/۷۴۲ میلیون پوند می‌رسید. نکته دیوانه‌وار ترکیب سیتی این بود که بازیکنانی مثل آیمریک لاپورت، ادرسون، لروی سانه و بنژامن مندی حضور نداشتند و اگر بودند ارزش بازیکنان این بازی خیلی بیشتر هم می‌شد.
ارزش ترکیب دو تیم: 1.38 میلیارد پوند

نظر شما