شناسهٔ خبر: 41252673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هشدار ۴۰ خاخام یهودی درباره طرح الحاق کرانه باختری

۴۰ خاخام یهودی در انگلیس تاکید کردند که در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری، تاریخ رژیم صهیونیستی و یهودیان را محاکمه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این خاخام‌ها در نامه‌ای به سفارت رژیم صهیونیستی در لندن ضمن اعلام مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، تاکید کردند که هرگز در برابر این طرح ساکت نخواهند نشست.

آن ها همچنین افزودند که ما به شدت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با الحاق کرانه باختری مخالفیم و آن را استفاده نادرست و نابه‌جا از قدرت می‌دانیم که می‌تواند تعالیم و آموزه‌های یهودی را زیر سوال ببرد.

در ادامه این نامه آمده است: «تاریخ ما را محاکمه کرده و از ما خواهد پرسید که آیا ما خالصانه به تعالیم دینی که خواهان عدالت، رحمت و صلح است، پایبند بودیم؟ آنها تاکید کردند که هرگز نمی‌توانیم در برابر مساله الحاق کرانه باختری ساکت بنشینیم».

در همین راستا، «حسام زملط» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس هم ضمن تمجید از موضع خاخام‌های یهودی، تاکید کرد که کل سیاست‌های رژیم صهیونیستی از جمله طرح الحاق کرانه باختری، اشغالگری نظامی، نفی حق بازگشت آوارگان فلسطینی، محاصره غزه، قتل و کشتار افراد بی‌گناه، مصادره اراضی و ساخت شهرک‌های صهیونیستی، تخریب منازل و بازداشت فلسطینیان نه تنها با قوانین بین الملل در تضاد است، بلکه مخالف با تعالیم و آموزه های آیین یهود نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد که مخالفت قاطع و روزافزون خاخام‌ها و نهادهای یهودی در خارج به ویژه اروپا و آمریکا با سیاست های رژیم صهیونیستی، می‌تواند فرصتی مناسب برای پایان دادن به اشغالگری در فلسطین و احقاق حقوق مشروع و حقه ملت فلسطین باشد.

از جمله خاخام‌های سرشناس امضا کننده این نامه می‌توان به «دنی ریچ» خاخام طایفه یهودی لیبرالی، «لورا ژانر کلوزنر» خاخام ارشد سابق طایفه اصلاحی یهودی، انجمن دوستان خاخام‌های حامی حقوق بشر که یک نهاد غیردولتی حامی پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین است، اشاره کرد.

نظر شما