شناسهٔ خبر: 41251862 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختلاف نظر مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا با ترامپ در مورد کرونا

تهران- ایرنا- در حالیکه دونالد ترامپ با کم اهمیت نشان دادن شیوع ویروس کرونا در آمریکا درصدد بازگشایی مجدد مدارس است اما آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی روز جمعه هشدار داد: ایالت‌هایی که با افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر رو به رو هستند باید به گزینه تعطیلی مجدد فکر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه سی ان ان، ترامپ و دکتر فائوچی در چند روز اخیر با افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هر یک تفسیر و توضیح متفاوتی از وضعیت کشور ارائه می‌کنند و خطرناک بودن شرایط در لحن هر یک متفاوت است. 

فائوچی در مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد که برخی از ایالت‌ها حتی می‌توانند به جای تعطیلی مجدد برای مهار شیوع ویروس کرونا بازگشایی‌های برنامه ریزی شده را به تعویق بیاندازند. 

وی با اشاره به سخنان ترامپ گفت: من می‌خواهم بدانم که رییس جمهوری آمریکا این اطلاعات را از کجا آورده که ۹۹ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا بی‌خطر هستند. 

ترامپ هفته گذشته برای کم اهمیت جلوه دادن شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکید کرد، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ۹۹ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا بی‌خطر هستند. 

با ادامه ناتوانی دولت ترامپ در مهار ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند که این آمار رکورد جدید ابتلا در این کشور به شمار می‌آید. 

پیش از این بیشترین تعداد بیماران کرونایی روزانه آمریکا در سه شنبه گذشته ۶۰ هزار نفر بوده است. 

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد کل مبتلایان گزارش شده در این کشور به بیش از سه میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده و در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهان است. 

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به علت ویروس کرونا به بیش از ۱۳۳ هزار نفر رسیده است. 
 

نظر شما