شناسهٔ خبر: 41250680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ: به فاز دوم توافق تجاری میان آمریکا و چین فکر نمی‌کنم 

تهران- ایرنا- با تیره‌تر شدن روابط میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ روز جمعه گفت: در حال حاضر به مذاکرات فاز دوم توافق تجاری میان واشنگتن و پکن فکر نمی‌کنم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد احتمال توافق بر سر فاز دوم تجاری میان آمریکا و چین پس از به اجرا در آمدن فاز اول آن در سالجاری گفت: من به این موضوع فکر نمی‌کنم، مسائل دیگری برای فکر کردن دارم. 

ترامپ در ادامه افزود: روابط با چین به شدت آسیب دیده است، آن‌ها می‌توانستند جلوی همه گیری ویروس کرونا را بگیرند، این کار را نکردند. 

به دنبال افزایش تنش میان پکن و واشنگتن، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ تحریم کرده است. 

چین نیز در واکنش به تحریم یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین توسط آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ، مقامات، سازمان‌ها و شهروندان آمریکایی را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد. 

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات چین افزود: این تصمیم ایالات متحده نشان دهنده مداخله جدی در امور چین است و به شدت برای روابط دو جانبه مضر است. 
 

نظر شما