شناسهٔ خبر: 41250428 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

دشت سه امتیازی پرسپولیس از تبریز با گل ترابی/ سرخ پوشان یک گام دیگر به جام نزدیک شدند

تیم پرسپولیس توانست با یک گل ماشین‌سازی تبریز را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی مقابل ماشین سازی تبریز به پیروزی های متوالی خود در لیگ برتر ادامه داد و یک گام دیگر برای رسیدن بعنوان قهرمانی برداشت.

به گزارش مهر، دیدار تیمهای فوتبال ماشین سازی تبریز و پرسپولیس در حالی از ساعت ۲۰:۱۵ امشب در هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان پایتخت همراه بود.

مهدی ترابی (۸۴- پنالتی) برای تیم  پرسپولیس گلزنی کرد.

رضا مهاجری سرمربی ماشین سازان که در نشست خبری پیش از این دیدار مدعی شده بود شاگردانش یکی از سخت ترین بازي های خود را خواهند داشت در دقایق ابتدایی، دفاع فشرده را در یک سوم زمین خود در دستور کار قرار دادند تا مانع از گلزنی مهاجمان زهردار پرسپولیس شوند.

سرخپوشان پایتخت که باتوجه به مصدومیت محسن ربیع خواه، محمد نادری، امید عالیشاه، وحید امیری و محرومیت کمال کامیابی نیا با ترکیبی نسبتا متفاوت وارد زمین شده بود حملات زیادی را در ۲۰ دقیقه ابتدایی داشت ولی دفاع پر تعداد و چند لایه ماشین سازی مانع از گلزنی آن ها شد.

در ادامه، تیم میزبان جرات حمله کردن پیدا کرد تا بتواند راه به دروازه بوژیدار رادوشوویچ پیدا کند ولی مهاجمان کم تعداد این تیم در مقابل ترکیب خط دفاعی مستحکم پرسپولیس راه به جایی نبرد تا بار دیگر سرخپوشان نبض بازي را در اختیار بگیرند.

دیدار پرسپولیس و ماشین سازی,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,لیگ برتر و جام حذفی

نیمه دوم نیز با حملات متوالی بازیکنان پرسپولیس شروع شد. گل محمدی که دوست نداشت نوار پیروزی های تیمش در لیگ برتر قطع شود بازیکنان خط میانی خود نظیر سیامک نعمتی، بشار رسن و سعید حسین پور را به علی علیپور و مهدی ترابی نزدیک تر کرد ولی دفاع چندلایه میزبان مانع از گلزنی آن ها شد.

مدافعان ماشین سازی که با چنگ و دندان از دروازه حامد لک دفاع می کردند دو بار در ۴۵ دقیقه دوم توانستند دروازه تیمشان را نجات دهند ولی در نهایت علی علیپور در دقیقه ۸۴ موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد تا مهدی ترابی پشت توپ بایستد.

همینطور شاهین ثاقبی بازیکن ماشین سازی در دقیقه ۸۹ کارت زرد دوم خود را از رضا کرمانشاهی گرفت تا ز زمین مسابقه اخراج شود.

او نیز با ضربه ای دقیق توانست قفل دروازه لک را در باز کند تا پرسپولیس هم چنان به یکه تازی خود در لیگ برتر ایران ادامه دهد.

سرخپوشان پایتخت با این پیروزی ۵۶ امتیازی شدند تا فاصله خود را پیش از اتمام بازي های هفته بیست وچهارم به ۱۵ امتیاز با سپاهان و شهرخودرو مشهد برساند.

ماشین سازی نیز با قبول شکست در این مسابقه با ۲۴ امتیاز موقتا در رده دهم جدول باقی ماند.

ذوب‌آهن بال‌های شاهین را چید
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیدار خارج از خانه مقابل شاهین شهرداری بوشهر به برتری قاطع پنج بر یک دست یافت.

امشب (جمعه) از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم قعرجدولی شاهین شهرداری‌بوشهر در خانه خود به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت و متحمل شکست سنگین پنج بر یک شد تا به سقوط نزدیک شود.

قضاوت این دیدار پربرخورد را «اشکان خورشیدی» برعهده داشت.

در این دیدار، «احسان پهلوان»، «ایوان مارکوویچ» ۲ مرتبه، «محمد نژادمهدی» و «دانیال اسماعیلی‌فر» برای ذوب‌آهن گلزنی کردند. با این اوصاف نماینده اصفهان که در شرایط خوبی نبود با برتری در این دیدار به امتیاز ۲۵ رسید و تا رتبه دهم بالا آمد.

«حسن نجفی» هم تنها گل میزبان را به نام خود ثبت کرد. همچنین «اسماعیل شریفات» یک ضربه پنالتی میزبان را از دست داد.

شاهین هم با ۱۷ امتیاز در رتبه آخر جدول ماندگار شد و کار بسیار سختی برای بقاء در لیگ برتر خواهد داشت.

در دقیقه ۸۸ «امیرحسین موسی‌زاده» از شاهین و «علیرضا منظمی» از ذوب آهن با دریافت کارت قرمز، اخراج شدند.

ترکیب شاهین

ماکسیما کوویلیتایا، سید ابوالفضل رزاق پور، مرتضی غلامعلی‌تبار (علیرضا ابراهیمی)، بهمن سالاری، میثم دورقی، امیرحسین موسی زاده، اسماعیل شریفات، حسن نجفی، امین مشایخ، سجاد مشکل پور و سجاد حیدری(مصطفی احمدی).

ترکیب ذوب آهن

معراج اسماعیلی، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، محمدرضا عباسی(حمید ملکی)، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر(محمد مشایخ)، فرشاد محمدی مهر، ایوان مارکوویچ(علیرضا منظمی)، مسعود ابراهیم زاده و مهدی مهدی پور(مجتبی حق‌دوست).

نظر شما