شناسهٔ خبر: 41248479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت 1421 تماس با سامانه 123 در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال یک هزار و 421 تماس مرتبط با سامانه 123 به منظور اخذ راهکار در حل بحران‌ها گرفته شده است، گفت: مزیت اورژانس 123 ارائه خدمات روان‌شناختی و مددکاری قبل از مداخلات انتظامی و قضایی است.

صاحب‌خبر -

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 689 تماس با سامانه 123 استان گرفته شده است که از این تعداد یک هزار و 766 تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی بوده است، گفت: در سه ماه نخست امسال یک هزار و 421 تماس مرتبط با سامانه 123 به منظور اخذ راهکار در حل بحران‌ها گرفته شده است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هفته اول شیوع کرونا در استان تماس با سامانه 123 افزایش پیدا کرد، افزود: خانواده‌ها به دنبال راهکارهایی برای مقابله با این بیماری بودند از این رو تمایل داشتند با کمک گرفتن از روان‌شناسان و مددکاران به یک آرامش نسبی دست پیدا کنند.

94 مورد مراجعه حضوری به پایگاه 123 در سال99

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد مراجعات حضوری به مراکز اورژانس اجتماعی استان 362 مورد بوده است، اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال 94 مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌های 123 داشته‌ایم.

محمدی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی به صورت اعزام تیم سیار و حضوری در مناطق حاشیه‌نشین استان حضور پیدا کرده‌اند و به 4 هزار و 506 نفر در قالب مشاوره و بسته‌های حمایتی خدمات ارائه داده‌اند، توضیح داد: ما در کل استان 8 پایگاه اورژانس اجتماعی داریم و به زودی پایگاه شهرستان کوهرنگ افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در مواقع بحران با سه ویژگی تخصصی‌بودن، حضور به موقع و در دسترس بودن به کمک مردم استان می‌شتابد، توضیح داد: مزیت اورژانس 123 ارائه خدمات روان‌شناختی و مددکاری قبل از مداخلات انتظامی و قضایی است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم استان می‌توانند با مشاهده هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمندآزاری و وقایعی چون اقدام به خودکشی با سامانه 123 تماس بگیرند، گفت: اگر بحران به صورت تلفنی قابل حل نباشد اعضای اورژانس اجتماعی شامل مددکار، روان‌شناس و در صورت نیاز روان‌پزشک و کارشناس حقوقی به منظور ارائه مشاوره و راهکارهای لازم در محل موردنظر حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی باید توسط رسانه‌ها در استان فرهنگ‌سازی شود و خانواده‌ها با آشنایی به موقع بتوانند در مواقع بحران و قبل از رسیدن به مرز آسیب‌زایی با سامانه 123  تماس حاصل کنند، افزود: خدمات اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/68024

نظر شما