شناسهٔ خبر: 41247551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دراویش قادریه برای بازگشت به کشور کنترل می‌شوند

بر اساس تصمیمات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مریوان دراویش قادریه جهت بازگشت به کشور کنترل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مریوان تشکیل شد و تصمیم بر این شد که دراویشی که برای تشییع جنازه شیخ طریقت قادریه از کشور خارج شده اند برای بازگشت از نظر ابتلا به کرونا کنترل شوند.

این جلسه با حضور رضایی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و دیگر مسولین شهرستان مریوان و با دستور کار اعمال مجدد محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان مریوان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، اعمال برخی محدودیت‌ها تا پایان تیر ماه مجددا تمدید شد.

بر اساس اخباری که از این جلسه مخابره شده است، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص برگشت تعداد زیادی از دراویش و مریدان شیخ محمد کسنزانی پیر طریقت قادریه در مراسم تشیع وی در اقلیم کردستان عراق در دستور کار بوده و مقرر شد، در راستای حفظ سلامتی این شهروندان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و رعایت دستورات بهداشتی در هنگام ورود این دراویش به کشور شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر مریوان در مرز بین المللی باشماق نسبت به برپایی کیت‌های کنترلی سلامت و پایش اقدام کنند.

بر این اساس ضمن تاکید بر حفظ حرمت و کرامت دراویش، اداره صنعت معدن مریوان موظف به تهیه ماسک جهت در اختیار گذاشتن دراویشی که به ایران برمی گردند شد و به راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز دستور داده شد تا ضمن نظارت بر رانندگان ناوگان عمومی و رعایت نکات بهداشتی تمهیدات لازم در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی علی الخصوص مینی بوس‌ها جهت جابجای مسافرین در مرز باشماق اتخاذ شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما