شناسهٔ خبر: 41247437 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پرسپولیس در تبریز؛

پیش بازی؛ دردسرهای پرسپولیس برای بازی با ماشین سازی

شواهد نشان می دهد که تیم پرسپولیس کار نسبتا دشواری در جدال با ماشین سازی پیش رو خواهد داشت.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز/ امیرکریمی (کارشناس و مربی فوتبال)/ هفته گذشته با هیاهوی زیادی برای پرسپولیس تهران گذشت، هرچند در هفته قبل فوتبالی پرسپولیس با سه امتیاز به رختکن رفت اما حاشیه های بوجود آمده از قبیل تهدید یحیی به استعفا، اعلام لیست خروج و مازاد بازیکنان و از همه شوک آورتر جریمه سرسام آور فیفا برای این تیم به شکل وسیعی خبرساز شد. هرچند پرسپولیس با 53 امتیاز همچنان پیشتاز جدول رقابت ها است اما شرایط موجود در فضای حاکم بر لیگ می تواند کار را برای این تیم که دنبال کننده های سرسختی را پشت سر خود می بیند پیچیده تر کند.
مصدومین و محرومین
خبرهای غیر موثق حاکی از غیبت 9 بازیکن پرسپولیس در بازی با ماشین سازی است. کامیابی نیا که محروم از بازی قبل هست و نادری و عالیشاه و امیری هم در آخرین تمرین ظاهرا مصدوم شده اند. از طرفی محمد انصاری که تکلیفش تا چند ماه آینده مشخص است و خط حمله پرسپولیس هم که در غیاب دو مهاجم خارجی همچنان روی کاکل علیپور می چرخد. ضمن اینکه قطعا علیرضا بیرانوند نیز دیگر در این باشگاه نیست و لژیونر این تیم به حساب می آید.
نگرانی های یحیی و کادر فنی
تیم پرسپولیس ظاهرا از خط دروازه تا خط حمله با کمبود بازیکن روبرو شده و گمانه زنی ها برای گزینه های جایگزین قبل از این بازی شروع شده است؛ خط دروازه که قطعا رادو را به خود خواهد دید و باید نشست و نظاره کرد رادو که همیشه خود را ثابت کرده قادر به تمدید این سیر موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؟ در خط دفاع قرمزها سوال این است که ابتدا در جناح چپ چه بازیکنی در غیاب انصاری ، نادری و شاید ربیع خواه به بازی خواهد گرفته شد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید این نکته را در نظر گرفت که عالیشاه و امیری هم جزو مصدومین این بازی نام برده می شوند. از طرفی با محرومیت کمال کامیابی نیا تنها هافبک دفاعی تخصصی موجود دراین پست احمد نورالهی است و این حالی است که تیم گل محمدی اصولا علاقه به دو هافبک مرکزی تخصصی در دفاع و حمله دارد. شاید محتمل ترین گزینه برای این قسمت بشار رسن عراقی باشد که او هم فعلا آمادگی صددرصد بازی کامل را ندارد. حالا باید دید که کادر فنی چه ترفندی را برای این تعداد غایب بازی که شامل تمام خطوط سیستم بازی می‌شوند را در دستور کار قرار خواهند داد. ماشین سازی تشنه برد
حضور رضا مهاجری بر روی نیمکت ماشین سازی تبریز قطعا تاثیر مثبتی در روند فوتبالی این تیم خواهد داشت. چرا که همواهر تیم های رضا مهاجری، فوتبال را بر اساس داشته های فنی و توصیه های تاکتیکی بازی می کنند. مهاجری در فصول گذشته و حتی همین فصل انصافا تیم های تحت نظرش فوتبالی منظم ،روی زمین و رو به جلو را به نمایش گذاشتند. البته شاید در این مدت کم مقدار موثر بودن او و تاثیرات فنی او برای این بازی خیلی به چشم نیاید اما انتصاب مهاجری به عنوان سرمربی در زمره انتخاب‌های خوب چند وقت اخیر این باشگاه در حوزه کادر فنی قرار می‌گیرد.
دوئل حامد لک و علیپور
ابتدای این فصل رقابت ها بود که در جام حذفی و در ورزشگاه آزادی علی علیپور در دقایق حساس و نفسگیر بازی بهترین فرصت پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به سبک چیپ از دست داد. این در حالی بود که ابتدای این فصل علیپور یکی از پرفشارترین شروع های لیگ را تجربه می کرد و انتخاب گزینه چیپ برای زدن آن پنالتی شاید غیر حرفه ای ترین کار ممکن در آن روزهای بحرانی پرسپولیس بود. ضمن اینکه او بعد از این حرکت از زدن پنالتی های دیگر محروم شد و یکی از اهرم های مورد استفاده برای آقای گلی را از دست داد. حالا و در این بازی حامد لک و علیپور دوئلی دیدنی با یکدیگر خواهند داشت. جدال انگیزه ها
یحیی گل محمدی و کادرش در تقابل با رضا مهاجری و یارانش کار ساده ای نخواهند داشت. بخصوص که بازی در تبریز برگزار می شود و اصولا تبریزی ها انگیزه بسیاری برای متوقف کردن پرسپولیس دارند. چه بسا که حالا تراکتور هم در تعقیب این تیم است. در این حال ماشین سازی نیز می خواهد دین خود را به عنوان یک تیم تبریزی برای همشهری خود به نوعی ادا کند. بخصوص که ماشین سازی امسال به نوعی غول کش بازی ها لقب گرفته و حتی توانسته استقلال را دبل کند. ناگفته نماند که تیم تبریزی به تاثیرگذاری در سرنوشت نهایی جدول هم علاقه زیادی دارد.

نظر شما