شناسهٔ خبر: 41247013 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه با «هانری» در محوطه فنی؛ جان سیاهپوستان ارزشمند است

تهران- ایرنا- ستاره اسبق تیم ملی فرانسه و سرمربی باشگاه مونتریال ایمپکت به نشانه همبستگی با جنبش «جان سیاهپوستان ارزشمند است» در آغاز دیدار تیمش در پیش‌تورنمنت لیگ برتر آمریکا برای مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانو زد.

صاحب‌خبر -

در جریان دیدار افتتاحیه رقابت‌های موسوم له «ام‌ال‌اس تورنمنت بازگشت است»، «تیری هانری» برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره «جروج فلوید» سیاهپوست آمریکایی که در ماه مه در حالی که در حبس پلیس مینه سوتا قرار داشت، توسط یک مامور پلیس کشته شد، این اعتراض را انجام داد.

هانری تی‌شرتی را بر تن داشت که روی آن شعار «جان سیاهپوستان ارزش دارد» به چشم می‌خورد و در کنار محدوده فنی به نشانه همبستگی با این جنبش زانو زد.

وی بعد از دیدار در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانو زدم و حدس می‌زنم که شما علتش را بدانید. حرکتی بود برای ادای احترام و حمایت از جنبش و اساسا تنها کاری که باید انجام دهید همین است به همین راحتی.

اعتراض هانری منعکس کننده مدت زمانی بود که در گزارش‌های اولیه از زمان زانو زدن «درِک شووین» افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی روی گردن فلوید منتشر شد و از آن پس ۸:۴۶ ثانیه به سمبل قساوت پلیس بدل شده است.

ستاره اسبق توپیچی‌های لندن و قهرمان جام جهانی پیش‌تر نیز منتقد صریح نژادپرستی بود و به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان کمپین «بایست و داد بزن» را راه‌اندازی کرد. او علاوه بر این، حامی جنبش «به نژادپرستی کارت قرمز نشان دهید» نیز بود.

نظر شما