شناسهٔ خبر: 41246878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اراک: جهان غرب به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری است

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه جهان غرب به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری است، احیای حجاب و عفاف را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به تلاش برای مقابله با کرونا اظهار داشت: جا دارد تا از قشرهای مختلف در مبارزه و مقابله با کرونا تقدیر داشت البته رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود امری ضروری و مهم قلمداد می‌شود، از آنجا که کرونا دورانی کمون دارد چراکه بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی سبب بالا رفتن آمار و میزان شیوع بیماری در جامعه می‌شود.

وی افزود: امروز با این افزایش آمار بیماران فشار بیش از اندازه‌ای به کادر درمان تحمیل می‌شود که باید با رعایت پروتکل‌ها پیشگیری از شیوع را جدی بگیریم چراکه نمی‌توان اقدام به تعطیلی امور به ویژه مسائل اقتصادی کرد اما قطعا با رعایت موازین بهداشتی می‌توان موفق بود این درحالیست که در آغاز بیماری کرونا استان مرکزی دومین استان کشور درگیر با بیماری کرونا بود ولی با همت و تلاش مردم و مسئولان سبب شد بیماری را کنترل کنیم و باید این شرایط حفظ شود و حداقل‌ها در این مسیر رعایت شود.

امام جمعه اراک عنوان کرد: نمی‌توان کسب و کارها را به تعطیلی کشاند زیرا سبب فلج شدن اقتصاد می‌گردد که در این شرایط باید طوری اقدام و عمل کرد که در کنار فعال شدن فعالیت‌های اقتصادی جلوی شیوع و رشد بیماری گرفته شود و همراه با رعایت پروتکل‌ها در مسیر حرکت و توسعه اقتصادی گام برداریم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بنابراین افرادی که زمینه بیماری را دارند باید بیش از بقیه موارد را رعایت کنند زیرا در صورت ابتلا نیاز به بستری در مراکز درمانی خواهند داشت که این سبب فشاری بیشتر به کادر درمان خواهد شد.

وی ادامه داد: در چند هفته قبل برخی هموطنان بدون درنظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی اقدام به انجام سفر کردند که امروز همین امر سبب رشد فزاینده آمار مبتلایان در جامعه شده بنابراین باید از سفرهای غیرضروری، برگزاری مراسم عزا و عروسی و جشن تا اطلاع ثانوی و ریشه کنی این بیماری پرهیز و جلوگیری شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: در سال 1314 مردم در مسجد گوهرشاد برای اعتراض به کشف حجاب تجمع کردند که از سوی رضاخان دستور قتل عام آنها صادر و هزاران نفر در دفاع از عفاف و حجاب و اعتراض به این دستور رضا خان به خون خود غلتیدند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ‌ انقلاب اسلامی احیای حجاب و عفاف بوده این درحالیست که جهان غرب و دنیای استکبار همواره با توطئه و نقشه به دنبال ترویج فساد و بی بندوباری بوده و این درحالیست که اسلام برای خانواده، اخلاق و عفاف ارزش بسیاری قائل است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: باتوجه به فرهنگ غنی اسلامی و دینی یکی از علل بزرگ و مهم عظمت و شکوه حضرت یوسف(ع) عفاف این رسول الهی بوده، این درحالیست که قرآن کریم درباره حضرت مریم(س) و عظمت این بانوی پاکدامن الهی نیز تعاریف و سخنان بسیاری داشته و بر عفاف و حیای وی تاکید کرده است زیرا دین و فرامین الهی همواره بر دامان پاک ارزش قائل بوده و نمی‌خواهد اخلاق جاهلیت و فساد و منکرات، بشر و جامعه بشریت را آلوده سازد.

وی اضافه کرد: بنابراین باید بگوییم افتخار ما در انقلاب اسلامی فرهنگ احیای فرهنگ ارزشمند عفاف، اخلاق و خانواده در جامعه است چراکه شخصیت زن و مرد به اخلاق و دین باوری و عفت و عفاف وابسته است و این امر مهم و ارزشمند باید در جامعه فراگیر شود.

انتهای پیام/711/ی

نظر شما