شناسهٔ خبر: 41246544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه رشت: مشکلات کشور ناشی از ضعف‌ مدیریتی و فقدان روحیه جهادی است

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: آسیب‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی امروز ناشی از ضعف مدیریتی و عدم برخورداری از روحیه جهادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت حجاب و وضعیت خیابان‌ها اظهار داشت: وضعیت خیابانهایمان از حیث پوشش و رعایت حجاب نگران‌کننده است، اما در این میان زنان و دخترانی هم هستند که حجاب خود را رعایت می‌کنند و جای تقدیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان، رعایت مسائل مربوط به حجاب اسلامی را به ادارات و سازمان‌های مختلف تأکید کردیم خاطرنشان کرد: پوشش‌های نامناسب نباید در جامعه ترویج پیدا کند، لذا باید تلاش کنیم تا این چهره زشت از شهر و کشورمان پاک شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به زمانی که اسلام به ایران وارد شد ابراز داشت: البته بسیاری از ایرانیان باستان پیش از ورود اسلام به ایران خداپرست بودند و رعایت عفاف و حجاب در تاریخ ایران همواره مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انجام اقدامات موثر در زمینه عفاف و حجاب از مطالبات و انتظارات مردم از مسئولان است تصریح کرد: پدران، برادران و همسران بانوانی‌که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند در برابر این نوع پوشش دختران، خواهران و همسرشان مسئول هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خباثت رضاخان و پسرش در کشف حجاب و نابودی حجاب بانوان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: زمانی‌که رضاخان دستور کشف حجاب داد یکی از مراجع قم به تهران رفت تا او را ببیند اما به او اجازه حضور در دربار ندادند و تبعیدش کردند.

وی با بیان اینکه جامعه ایران از هزار سال پیش تاکنون از فرهنگ و اندیشه علوی و فاطمی برخوردار است از این رو اندیشه‌ها و تفکرات غربی نمی‌تواند در این جامعه نفوذ پیدا کند تصریح کرد: دشمن برای نابودی اندیشه‌های علوی و فاطمی همچنان هجمه وارد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بی‌حجابی در شأن و شایسته جامعه اسلامی نیست افزود: رعایت عفت و حجاب موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، لذا ما از زنان و دخترانی‌که حجاب خود را رعایت کرده و در صحنه‌های انقلابی حضور پیدا می‌کنند تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله فلاحتی به ریشه آسیب‌های مختلف اجتماعی اشاره کرد و گفت: آسیب‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی ناشی از ضعف دولت و برخی اقدامات است از طرفی برای حذف برنامه‌های وابسته به غرب و طاغوت اقدام مناسبی انجام نشد و متاسفانه همین مسائل امروز برای مردم دردسر و گرفتاری ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای در دوران جنگ تحمیلی افراد موثری بودند و تلاش‌های خوبی داشتند اما امروز به آمریکا دل بستند و آرمان‌های انقلاب را فراموش کردند ابراز داشت: جامعه انقلابی مغلوب سلطه و حکومت غرب نمی‌شود و تلاش و مجاهدت در میدان عمل و تشنه قدرت و شهوت نشدن در جامعه انقلابی مورد توجه است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به مشکلات ازدواج و مسکن جوانان خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان امروز در اشتغال، ازدواج و مسکن مشکل دارند به‌همین دلیل نمی‌توانیم از آنان بخواهیم که ازدواج کنند یا برای فرزندآوری برنامه داشته باشند چون بسیاری از مشکلات آنان برطرف نشده است.

وی به نفوذی‌هایی که با لباس انقلاب در عرصه‌ها نفوذ می‌کنند اشاره کرد و افزود: افرادی که سعی دارند تلاش‌های رهبر معظم انقلاب را زیر سوال ببرند بدانند که به‌زودی به مردم معرفی می‌شوند از طرفی توجه دستگاه‌های نظارتی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حذف قوانین دست و پاگیر توسط مجلس باید در اولویت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، گره زدن تمام مشکلات به برنامه هسته‌ای و اجرای برجام را یک ضعف برای کشور دانست و اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم شبانه‌روز با روحیه جهادی تلاش می‌کرد و از جمله مدیرانی بود که این روحیه را در خود پرورش داده بود اما قوه مجریه امروز در این زمینه ضعف دارد و همین‌ باعث بروز مشکلات مختلف برای کشور شد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه کاغذبازی‌های اضافی ادارات برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و آنان را آزار می‌دهد خاطرنشان کرد: از نمایندگان محترم مجلس یازدهم انتظار داریم که برای رفع مشکلات مردم و حذف قوانین کهنه و دست و پاگیر اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امام زمان(عج) ناظر و شاهد بر اعمالمان است تصریح کرد: خداوند در آیه 105 سوره توبه می‌فرماید که خدا و پیامبرش و مؤمنان کار شما را می‌نگرند و این شما هستید که به‌سوی خداوند دانا به غیب و آشکار برمی‌گردید پس آنچه انجام دادید به شما نشان داده می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه از انسان‌ها معمولاً در تجمع، گناه و فحاشی و فساد نمی‌کنند چون می‌دانند مورد خشم قرار می‌گیرند افزود: امام علی(ع) فرمودند از خدا در خلوت بترسید زیرا خداوند شاهد و ناظر است.

به گزارش تسنیم، در نماز جمعه امروز به‌مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب از پنج بانوی محجبه و همچنین همسر شهید نورسته، دختر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا، فرزند جانباز و مدافع حرم، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه آزاد رشت و خانم فاطمه رمضانی به نمایندگی از بانوان محجبه رشتی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/612/ی

نظر شما