شناسهٔ خبر: 41246210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه ، بهاباد و مهریز

یزد - ایرنا - محکوم کردن ترور شهید سلیمانی از سوی گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل پیروزی مقاومت است، ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و پرهیز از تضعیف اقتدار پلیس از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه، بهاباد و مهریز این هفته است. 

صاحب‌خبر -

 امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه این هفته به لطف خدا سه پیروزی برای جبهه مقاومت رقم خورده است، گفت: یکی محکوم کردن ترور شهید سلیمانی از سوی گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه ، افزود: گزارشگر حقوق بشر سازمان در گزارش خود نوشت، این اقدام نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکاست .

وی با بیان اینکه آمریکا در جهان حقوقی برای بشر باقی نگذاشته است ، اظهار کرد: این گزارش به سهم خود پرده از چهره منافقانه آمریکا در ادعای دفاع از حقوق بشر برداشته است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: پیروزی دوم شکست نخست وزیر جنایتکار و افراطی رژیم صهیونیستی در اجرای طرح الحاق بود که می ‌خواست بخشی از کرانه باختری را به دیگر مناطق اشغالی ملحق کند ، اما با تهدید به قیام سراسری ملت فلسطین و مخالفت جهانی مواجه و از طرح خود عقب نشینی کرد.

 حسینی خاطر نشان کرد: سومین پیروزی نیز سرشکستگی وهابیون سعودی در اهانت به مقام مرجعیت در عراق بود که یکی از روزنامه های سعودی با اقدام سخیف خود در انتشار کاریکاتوری از مرجعیت عراق موجی از مخالفت و اعتراضات مردم را در داخل و خارج از عراق برانگیخت.

وی افزود : اعتراض مردم ، روزنامه وهابیون سعودی را مجبور کرد تا این مطلب موهن را از سایت خود حذف کند.

وی همچنین به افزایش قیمت برخی کالاها اشاره و افزود: این روزها شاهد افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به بهانه افزایش نرخ ارز و طلا هستیم و شعار مسوولان هم به زودی این منحنی سر به زیر می شود مورد توجه مردم قرار نمی گیرد!

وی در ادامه به کاهش ارزش پول ملی و تاثیر آن بر اقتصاد اشاره کرد و گفت: با وجود همه سختی ها با وجود فشارهای کمرشکن اقتصادی ، مردم وفاداری خود را به نظام و انقلاب و ولایت حفظ کرده اند و با سنگ صبر شیشه دسیسه دشمنان و بدخواهان را می شکنند .

بهاباد

همچنین امام جمعه بهاباد با اشاره به نقش حجاب و عفاف در سالم نگه داشتن جامعه و جلوگیری از اشاعه فساد، بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: : زنان جامعه نیاز به حفظ حجاب دارند زیرا با حفظ حجاب و عفاف، دشمن نمی تواند به درون ما نفوذ کند و حجاب از مفاسد جلوگیری می کند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با اشاره به نقشه های شوم غرب و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: سال ها قبل رضاخان که مزدور غربی ها بود حجاب را از سر زنان ایرانی کشید و این روزها رضاخان ها در پوشش رسانه و تبلیغات و پوچ گرایی غربی به میدان آمده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ادامه داد : بی حجابی و بد حجابی توطئه و ابزار استعماری دشمن برای به بندکشیدن زنان و نابودی بنیان خانواده است و بانوان مسلمان باید با رعایت حجاب و عفاف در جامعه در مقابل هجمه آنان بایستند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه جهان غرب با ترویج فرهنگ بی حجابی و بی عفتی همواره به دنبال ابتذال جامعه است، اظهار کرد : حجاب مانند نماز، روزه و حج از احکام اولیه و ضروری اسلام است و اگر کسی احکام ضروری اسلام را منکر شود، موجب ارتداد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد مقابله با کرونا وظیفه همگانی است و مردم باید نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند، افزود : زدن ماسک در اماکن عمومی نظیر مساجد و نمازهای جمعه و جماعات الزامی است و همه مردم باید این شرایط را رعایت کنند تا این ویروس به زودی ریشه کن شود .

امام جمعه بهاباد تصریح کرد : در اسلام حفظ سلامت خود و دیگران از بیماری‌ها لازم و در برخی از موارد واجب است و اگر رعایت نکردن بهداشت شخصی و اجتماعی منجر به بیماری شود، مذموم و در برخی از مواقع حرام است.

وی بیان کرد: در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و شیوع فوق‌العاده حاد آن در جهان و ایران و اوج‌گیری آن در برخی از استان‌های ایران و در مرحله هشدار قرار گرفتن استان یزد، به همگان توصیه می‌شود که به حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

ابراهیمی بشکانی در خطبه اول نماز به مساله تقوا در جامعه اشاره کرد و یکی از ویژگی‌های مهم نماز جمعه را توصیه مکرر و اکید بر تقوا دانست و با بیان اینکه در قرآن تقوا کلید حل مشکلات ذکر شده است، گفت: نماز جمعه به رشد تقوا در جامعه کمک می‌کند.

بشکانی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت یقین برای رسیدن به ایمان کامل، گفت: همانگونه که در حدیث آمده شاخه درخت ایمان تقوا و پرهیزکاری است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار تفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

مهریز

امام جمعه مهریز گفت: حضور پلیس مقتدر در جامعه ضامن حفظ امنیت و آرامش است، با همکاری مردم و رعایت مقررات باید جایگاه آنها همواره حفظ شود که وارد شدن خدشه به این نیروها، تضعیف نظام را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه  امروز مرکز شهرستان افزود: نیروهای نظامی و انتظامی باید از چنان اقتداری در جامعه برخوردار باشند که هیچ فرد خلافکاری جرات تخلف پیدا نکند.

وی ادامه داد: اقتدار و ارتقای جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی موجب ایجاد آرامش و امنیت خاطر شهروندان است و همچنین موجب شکست توطئه‌های فرهنگی است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: باید پلیس جامعه اسلامی از چنان قدرتی در راستای قانون کشور برخوردار باشد که هیچ فردی نتواند ارزش‌های دینی و انقلابی را نادیده بگیرد.

محی‌الدینی گفت: مردم باید در کنار مسوولان به وظایف خود و همچنین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند که تحقق آن موجب عزت، اقتدار و خنثی‌کننده توطئه فرهنگی دشمن است.

وی افزود: اگر در جامعه دینی امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود و اقتدار پلیس به زیر سوال رود شاهد بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی خواهیم بود.

امام جمعه مهریز همچنین به اهمیت نظارت دولت بر بازار و مبارزه عملی با گرانفروشی‌ها اشاره کرد و پیگیری و برخورد مناسب با آن را خواستار شد.

محی‌الدینی همچنین به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه با همکاری همگان و کارهای فرهنگی مستمر در این مورد اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به این موضوع خسارت فرهنگی برای مردم و کشور به همراه دارد.

نماز عبادی سیاسی جمعه ، امروز به جز شهرهای میبد و ندوشن در ۲۶ روستای پرجمعیت و شهرهای استان یزد با حضور گسترده  قشرهای مختلف مردم اقامه شد.

نظر شما