شناسهٔ خبر: 41246033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا در اروپا|از تداوم بازگشت مجدد محدودیت‌ها تا تشدید فشارهای مالی بر شهروندان آلمانی

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از تداوم بازگشت محدودیت‌ها در بسیاری مناطق بعد از افزایش موارد ابتلا به کرونا و فشارهای روزافزون مالی عواقب این بحران بر شهروندان آلمانی خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در اتحادیه اروپا کرونا فرصت مناسبی برای جولان دوباره در این منطقه یافته و بار دیگر خبرهایی از افزایش شمار مبتلایان در برخی کشورهای عضو این اتحادیه به گوش می رسد.

مخالفت وزیر خانواده آلمان با محدودیت های سراسری در صورت وقوع موج دوم کرونا

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که وزیر خانواده آلمان محدودیت های گسترده کرونایی در سراسر آلمان در صورت وقوع موج دوم این بیماری را رد کرده و به جای آن خواستار اتخاذ تدابیر منطقه ای برای این منظور شده است.

انگلیس به برنامه واکسن کرونای اروپایی نمی پیوندد

روزنامه تلگراف هم گزارش داده که انگلیس نمی خواهد به برنامه واکسن اروپایی بپیوندد. به نوشته این روزنامه انگلیسی لندن از تاخیر پر هزینه در تامین چنین واکسنی هراس دارد. کمیسیون اروپایی قرار است امروز ( جمعه) در این باره مطلع شود.

تداوم کاهش محدودیت های کرونایی در انگلیس

دولت انگلیس همچنین کاهش مجدد محدودیت های کرونایی را اعلام کرده است. وزیر فرهنگ و ورزش این کشور از بازگشایی استخرهای رو باز از روز شنبه خبر داد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده استخرهای سرپوشیده، سالن های بدنسازی و سایر امکانات ورزشی هم از 25 جولای ( 4 مرداد ماه) باز می شود.

اتریش هم استفاده سراسری از یک اپلیکیشن رد یابی کرونا را در دستور کار قرار می دهد. دولت اتریش همچنین تصمیم دارد 300 سرباز و 500 افسر پلیس را برای ردیابی ارتباطات و نظارت بر اقدامات قرنطینه مستقر کند.

ممنوعیت تجمعات بیش از 10 نفر در بلگراد

کشور صربستان هم تجمعات انسانی بیش از 10 نفر در بلگراد را ممنوع کرده است. تیم مدیریت بحران کرونا در این کشور اعلام کرده است که از این طریق باید از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

در بلگراد دو شب پیاپی اعتراضات گسترده ای علیه مدیریت بحران دولت در دوران کرونا برگزار شد که به خشونت و درگیری کشیده شد. معترضان در این تجمعات به ندرت به قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک پایبند بودند.

بازگشت محدودیت ها در بلغارستان

دولت بلغارستان هم به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور مجددا محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از امروز شهروندان مجاز به رفتن به دیسکوها، کافه ها و کلوپ ها در فضاهای دربسته نیستند. این اماکن تنها 50 درصد ظرفیت فضاهای باز خود را می توانند در اختیار شهروندان قرار دهند.

بر اساس تصمیمات دولت بلغارستان در بخش ورزشی هم بازی های فوتبال و مسابقات دیگر باید بدون تماشاگر برگزار شود. در جشن ها و عروسی ها هم حداکثر 30 نفر می توانند با حفظ فاصله گذاری شرکت کنند.

پیشنهاد شورای اروپایی برای حل مناقشات درباره بسته کمک های مالی کرونایی

در مناقشات درباره برنامه بازسازی اقتصاد اروپا بعد از کرونا "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی یک پیشنهاد برای حل این مسئله را ارائه داده است. وی پیشنهاد یک بودجه هفت ساله کم تر از مبلغ پیشنهادی سابق یعنی 1.074 تریلون یورو به جای 1.1 تریلون یورو را داده است.

البته شورای اروپایی همچنان همان طرح بسته 750 میلیون یورویی کمیسیون اروپا برای غلبه بر عواقب اقتصادی بحران کرونا را پیشنهاد داد. نکته جدید در طرح شورای اروپایی این است که بدهی های ایجاد شده در این طرح باید از سال 2026 و نه 2028 باز پرداخت شود.

کمیسیون اروپا یک طرح کمکی 750 میلیارد یورویی را برای بازسازی اقتصادی کشورهای بحران زده کرونایی پیشنهاد داده که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 500 میلیارد به عنوان کمک و 250 میلیارد هم به عنوان وام پرداخت می شود.

کشور هلند همراه با کشورهای اتریش، دانمارک و سوئد مخالف طرح کمک های بلاعوض کمیسیون اروپایی به کشورهای بحران زده کرونایی هستند.

افزایش روزافزون فشار مالی بر شهروندان آلمانی در دوران کرونا

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که عواقب بحران کرونا همواره انسان های بیشتری در آلمان را از نظر مالی در تنگنا قرار می دهد. بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه "هانس باکلر" در حالی که در ماه آوریل 20 درصد شهروندان آلمانی اعلام کردند که بحران کرونا آثار منفی روی درآمد شخصی آن ها گذاشته است، در ماه ژوئن 26 درصد شهروندان چنین نظری داشتند.

موسسه "هانس باکلر" همچنین درباره نابرابری های اجتماعی پیامد بحران کروننا هشدار داده است.

صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر هلند در برلین بر لزوم در پیش گرفتن اصلاحات شجاعانه در اتحادیه اروپا برای خروج قدرتمندانه این اتحادیه از بحران کرونا تاکید کرد

مرکل هشدار داد که جهان در خواب نیست و بعد از این بحران مطمئنا کارت ها دوباره جابجا خواهند شد.

"مارک روته"، نخست وزیر هلند هم در این کنفرانس خبری تاکید کرد : بحران کرونا آسیب های بزرگی ایجاد کرده است. حالا این مسئله مهم است که ما بر این ضربه که به اروپا وارد شده است مشترکا غلبه کنیم

افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

نتایج جدیدتین آمارها از روند صعودی موارد ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا حکایت دارد. بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 300136 نفر به کرونا مبتلا شده و 28401 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 287621 نفر به کرونا مبتلا شده و 44602 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 242363 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و 34926 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 199198 نفر به کرونا مبتلا شده و 9125 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 170094 نفر به کرونا مبتلا شده و 29979 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نروژ محدودیت های سفر به 20 کشور اروپایی را لغو می کند

کشور نروژ هم می خواهد از 15 جولای ( 25 تیرماه) محدودیت های سفر برای بیش از 20 کشور اروپایی را لغو کند.

طرح استفاده اجباری از ماسک در بلژیک گسترده تر می شود

دولت بلژیک هم بعد از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور استفاده اجاری از ماسک را گسترش داده و اعلام کرد که باید در مغازه ها، سینماها، کلیساها، کتابخانه ها و دیگر اماکن عمومی از روز یکشنبه همه موظف به استفاده از ماسک شوند. تا به حال استفاده از ماسک تنها در وسایل نقلیه عمومی اجباری بوده است. دولت اعلام کرد که اماکنی که این قانون را رعایت نکنند در معرض خطر تعطیلی قرار خواهند گرفت. همچنین جریمه هایی برای افراد متخلف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما