شناسهٔ خبر: 41245655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هتک حرمت به مرجعیت شیعه در عراق محکوم است

امام جمعه سیرجان گفت: ‌اقدام ناشایست روزنامه سعودی الشرق الاوسط در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق موجب تأسف و تأثر است و این توهین مذبوحانه در حقیقت توهین به دین و مقدسات اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به نقش مخرب و ظالمانه رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخت و اظهار داشت: پاسخ رهبر انقلاب به نامه هنیه موجب وحشت اشغالگران صهیونیستی شد.

حسینی افزود: قدرت جهانی استکبار به واسطه مجاهدت و ایستادگی مسلمانان و تقویت جبهه مقاومت درهم شکسته و عزت و سربلندی برای این جبهه آشکار است و امروز قدرت عمل در عرصه میدان مبارزه در دست مقاومت و حزب الله و مردم فلسطین است و پاسخ و پیام رهبری هم گویای این مطالب بود که همچون گذشته با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان  مسیر عزت و شرف در حال طی شدن است و با وحدت و یکپارچگی نقشه‌های شوم دشمن خنثی شده و نصرت الهی هم نزدیک است.

وی گفت: پیام رهبر نظام اسلامی نشان‌دهنده حمایت راهبردی از ملت فلسطین و نیز حمایت مداوم از آرمان فلسطین است و با طی مسیر مقاومت طرح اشغال اراضی کرانه باختری اجرایی نخواهد شد.

حسینی هتک حرمت به مرجعیت شیعه در عراق را محکوم کرد و عنوان کرد: ‌اقدام ناشایست روزنامه سعودی الشرق الاوسط در هتک حرمت مقام عالی مرجعیت شیعه در عراق موجب تأسف و تأثر است و این توهین مذبوحانه در حقیقت توهین به دین و مقدسات اسلامی است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت روز حجاب و عفاف پرداخت و گفت:  21 تیر ماه، روز قیام خونین مردم مشهد علیه رضا شاه بود که می‌خواست سیاست‌های ضد دینی خود را بر ملت ایران اعمال کند که با قیام مردم مشهد روبه‌رو شد و به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد اقدام کرد و مقاومت مردم موجب شکست سیاست‌های احمقانه رضا شاه و انسجام و اتحاد بیشتر مردم در برابر وی شد.

وی افزود: در جنگ نرم دشمنان یکی از اهداف‌شان بدحجابی و بی‌حجابی است که باید مواظب بود خواسته یا ناخواسته طعمه دشمن نشویم و بدانیم که گوهر حجاب و عفاف قیمتی است و هزاران خون برای حجاب و عفاف، این سرمایه با ارزش تقدیم  و پرداخت شده است.

 حسینی به اهمیت کسب فیض ماه‌های ذیقعده، ذیحجه و محرم اشاره کرد و افزود: عبادات، غیر از شرایط صحّت، شرایط قبول و کمال هم دارد و می‌توانیم در ادامه اعمال ماه رمضان از فیوضات و اعمال در ذیقعده و ذیحجه و محرم بهره‌مند شویم.

امام جمعه سیرجان به رعایت فاصله اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی و زدن ماسک برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: تنها راه مقابله با این ویروس همکاری مردم است و اگر رعایت نشود هیچ برنامه اجرایی هم نتیجه مطلوب را نخواهد داشت پس واجب است حق یکدیگر را رعایت کنیم و به فکر خود و دیگران باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ق

نظر شما