شناسهٔ خبر: 41245223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سخنران پیش از خطبه‌های قم: ویروس بی‌حجابی در خیابان‌های قم قدم می‌زند

ایرنا

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب گفت: ویروس بی‌عفتی و بی‌حجابی در شهر قم ظاهرشده و در سطح خیابان‌ها قدم می‌زند. حجت‌الاسلام سید حسین مومنی افزود: وقتی در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین ادارات قدم می‌زنیم جلوه‌های بی‌حجابی و بی‌حیایی را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب گفت: ویروس بی‌عفتی و بی‌حجابی در شهر قم ظاهرشده و در سطح خیابان‌ها قدم می‌زند.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس افزود: هیچ‌کس نباید اجازه بدهد که دشمن در خاک قم با آرامش قدم بزند مسوولان نباید در چنین شرایطی بی‌تفاوتی پیشه کنند.

مومنی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند چهره پاک عفاف و حجاب را در شهر مقدس قم از بین ببرند.

وی ادامه داد: مسئولان قم در برابر موج بی‌عفتی و بی‌حجابی به خود بیایند چراکه حفظ چهره معنوی و دینی خواسته و مطالبه عمومی مردم است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم یادآور شد: مسئولان فرهنگی قم باید در برابر بی‌حجابی و بی‌عفتی حساس شوند و در این مسائل تا این حد بی‌تفاوت نباشند.

وی مدعی شد: وضعیت ادارات و پاساژها و فروشندگان زنان فروشنده در آن‌ها بی‌هیچ عنوان مناسب نیست و از چهارچوب‌های عرفی و شرعی شهری چون قم به‌عنوان آشیانه اهل‌بیت(ع) خارج است.

مومنی در عین حال گفت: ما با اشتغال زنان مخالف نیستیم اما کار کردن زن را در قالب چهارچوب‌های حیا و حجاب قبول داریم.

وی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی و مدیران استان به داد قم برسید و نگذارید فرهنگ حجاب و حیا از این استان رخت بربندد.

به گفته وی، وقتی در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین ادارات قدم می‌زنیم جلوه‌های بی‌حجابی و بی‌حیایی را به‌وضوح مشاهده می‌کنیم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: از ائمه جمعه تقاضا داریم قم را به چند منطقه فرهنگی تحت اشراف ائمه جمعه تقسیم کنند و به‌صورت مستمر نسبت به فرهنگ‌سازی حجاب و حیا برنامه‌ریزی و اقدام شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: در دو ماه گذشته لباس‌هایی در مغازه‌ها و پاساژهای فروخته می‌شود و برخی از زنان با چنان وضعیتی در سطح خیابان‌ها قدم می‌زنند که هیچ ارتباطی با شهری چون قم ندارد.

مومنی اظهار داشت: قم نباید محلی به تاخت‌وتاز و بی‌حیایی عده‌ای هنجارشکن در سطح کشور تبدیل شود.

وی تصریح داشت: دشمن با استفاده از فرصت کرونا، مسائل معیشتی و همچنین تهاجم فرهنگی به چهره معنوی قم یورش برده است.

وی با اشاره به سخنانی از امام راحل بیان کرد: عفت، حیا و حجاب از جنود عقل و فطرت انسان است و در مقابل آن فحشا و بی‌حجابی از جنود شیطان و برخلاف اصول و قواعد فطری است.

مومنی ابراز داشت: عقل و دین ملازمان یکدیگر هستند وکسی که رفتار و سیره بی‌دینی را در پیش بگیرد عاقل به معنای واقعی آن نیست.

سخنران پیش از خطبه های جمعه در قم در بخش دیگری از سخنانش از مسوولان خواست که با مردم با راستی سخن بگویند و مردم ظرفیت پذیرش زمینه‌های مشکلات را به‌خوبی دارند.

وی تصریح کرد: فقر، بیکاری و معیشت کمر مردم را خم کرده و اشک بسیاری از پدران و فرزندان جوانشان را درآورده است از مسئولان تقاضا داریم به فکر مردم باشید و باقی صالحاتی از خود بر جای بگذارید.

وی عنوان داشت: مسوولانی که آمار می‌دهند وضعیت عمومی را بهبود بخشیدیم به کف جامعه بیایند تا ببینند مردم با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما