شناسهٔ خبر: 41244247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شیوع گسترده کرونا در زندان‌های آمریکا

خبرگزاری میزان- گزارش‌های جدید حاکی از آن است که ویروس کرونا به طور گسترده‌ای در زندان‌های آمریکا شیوع پیدا کرده و همچنان قربانی می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان طی هفته‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر اوج گرفته و شمار روزانه ابتلا به این ویروس رکورد شکنی می‌کند.

طی شبانه روز گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۹۴۵ نفر دیگر نیز طی این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ هزار نفر رسیده و ۱۳۵ هزار و ۸۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، زندان‌ها و خانه‌های سالمندان از جمله مکان‌هایی بودند که آمار بالای ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در آن‌ها ثبت شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا پرداخته و می‌نویسد در زندان ایالتی «سن کوئنتین» که حدود نیمی از مبتلایان زندان‌های ایالتی کالیفرنیا مربوط به این زندان هستند، ۷ زندانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

فرماندار کالیفرنیا در واکنش به این موضوع می‌گوید: بسیار تاسف برانگیز است که یک نفر تصمیم به انتقال تعدادی مبتلا از زندان «چینو» به سن کوئنتین می‌کند. این اقدام منجر به رویداد‌هایی شده که ما اکنون با آن‌ها مواجه هستیم.

اما موضوع تنها محدود به این زندان و ایالت کالیفرنیا نیست و زندان‌های ایالتی و فدرال سراسر آمریکا در حال حاضر از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا به شمار می‌روند.

جمعیت بیش از حد زندان‌ها امکان فاصله گذاری اجتماعی را از بین برده و کمبود تجهیزات محافظتی و بهداشتی نیز بر شدت این بحران افزوده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی «نیویورک تایمز» جمع آوری شده، در حال حاضر ۵ کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مراکز بازداشتی هستند.

تعداد زندانیان و کارکنانی که در زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند به ۷۰ هزار نفر رسیده است؛ این رقم در فاصله میان نیمه ماه می‌، تا نیمه ماه ژوئن دو برابر شده است.

اطلاعات «نیویورک تایمز»، نشان می‌دهد که تاکنون ۶۲۷ مورد مرگ بر اثر کرونا در زندان‌های آمریکا نیز ثبت شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما