شناسهٔ خبر: 41244068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حیدری:

فلسفه مذاکرات آستانه، ثبات در سوریه و منطقه است / رژیم صهیونیستی ریشه تمام ناامنی‌ها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اثرات مذاکرات آستانه بر تثبیت امنیت در سوریه، گفت: ریشه تمام ناامنی‌ها در سوریه و منطقه رژیم صهیونیستی است از این رو ایران، ترکیه و روسیه دنبال ثبات در سوریه و منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در نشست مجازی سران روند آستانه برای حل بحران سوریه، گفت: آثار مذاکرات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه جهانی و فرامنطقه‌ای خواهد بود، کشورهای مختلف در بی‌نظمی غرب آسیا و خاورمیانه نقش دارند و ریشه بحران سوریه و علت ناامنی به دوران قبل از داعش نیز می‌رسد. متاسفانه بهره‌مندی رژیم صهیونیستی در بی‌نظمی منطقه است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: اتحاد و همراهی کشورهای منطقه در حل بحران‌های منطقه‌ای به ویژه حل بحران سوریه اثرگذار است. مذاکرات روند آستانه همچنین در کم رنگ نقش و حضور آمریکا در منطقه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش ژئوپلتیک در میان کشورهای منطقه و جهان دارد، تصریح کرد: ترکیه همسایه ایران است و روابط دیپلماتیک و در چارچوب ما با ترکیه باید تداوم داشته باشد. روسیه هم یکی از قدرت‌های جهان است. بنابراین این دو کشور همراه با جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به عنوان ابرقدرت‌های منطقه‌ای در معادلات جهانی اثرگذار باشند و به بهبود وضعیت سوریه کمک کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه فلسفه مذاکرات روند آستانه ثبات در منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران محوری ترین کشور در خاورمیانه و ایجاد نظم، امنیت و ثبات است زیرا معتقد به امنیت خود و همسایگان است و تاکید دارد که کشورها مستقل و بدون دخالت بیگانگان بهتر می‌توانند خود را مدیریت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا و اسراییل عامل بی نظمی در سوریه هستند، افزود: دولتمردان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند که ملت سوریه روی آرامش به خود بینند. مذاکرات روند آستانه یک تولید قدرت است. قدرت مشترکی که قطعا به ثبات در سوریه می‌انجامد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا و اسراییل دنبال بی نظمی در سوریه هستند اما ایران، روسیه و تریکه می توانند نقش موثری در ثبات امنیت سوریه و منطقه و کم رنگ کردن حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند./

پایان پیام

نظر شما