شناسهٔ خبر: 41242041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

پیشرفته ترین دوربین بدون آینه کانن به نام EOS R5 معرفی شد

مرتضی یعقوبی / ورج

صاحب‌خبر -

کانن ساعاتی پیش از عضوی جدید به نام EOS R5 پرده برداشت که پیشرفته‌ترین دوربین بدون آینده ساخت مهندسان این شرکت به شمار می‌رود.

این دوربین بعد از EOS R سال 2018 و همچنین EOS PR سال گذشته میلادی، یک نمونه تمام عیار از دوربین‌های پیشرفته و پرچمدار به شمار می‌رود. کانن قیمت بدون لنز EOS R5را برابر با 3899 دلار تعیین کرده که بعد از دوربین 1D X Mak II به عنوان دومین محصول گران‌قیمت کانن به حساب می‌آید.

مهندسان کانن در EOS R5، از سنسور 45 مگاپیسلی با محدوده ایزوی 100-51,200 تعبیه کرده‌اند. ویژگی بارز این دوربین، قابلیت ضبط فیلم RAW با رزولوشن 8K و نرخ 29.97 فریم بر ثانیه است. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K DCI با نرخ 59.94 فریم بر ثانیه است که نشان از رفع محدودیت‌های موجود در مدل‌های پیشین EOS R دارد.

به گفته کانن، دوربین EOS R5 می‌تواند به صورت مداوم تا 20 دقیقه و در دمای اتاق، ویدیوی 8K ضبط کند. در خصوص قابلیت‌های عکاسی نیز باید گفت که دستاورد جدید مهندسان کانن قادر است عکاسی با نرخ 12 فریم بر ثانیه را با شاتر مکانیکی و 20 فریم بر ثانیه را با شاتر الکترونیکی به ارمغان آورد.

در این دوربین، از لرزشگیر اپتیکال داخل بدنه استفاده شده که به گفته کانن می‌تواند تا 8 استاپ، عکس‌ها را با ثبات بیشتر ثبت کند. سیستم فوکوس خودکار EOS R5 نیز یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین به شمار می‌رود به طوری که علاوه بر پوشش دوآل پیکسل در تقریبا 100 درصد از منطقه فوکوس خودکار و 1053 زون، قادر به ردیابی چشم انسان‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها و پرنده‌هاست.

پیشرفته ترین دوربین بدون آینه کانن به نام EOS R5 معرفی شد پیشرفته ترین دوربین بدون آینه کانن به نام EOS R5 معرفی شد

طراحی بدنه EOS R5 به گونه‌ای است که در پشت ویترین فروشگاه‌ها، به سختی می‌توان آن را از دیگر مدل‌های فول فریم DSLR کانن تشخیص داد. در این دوربین از یک نمایشگر لمسی 3.2 اینچی 2.1 میلیون نقطه‌ای استفاده شده است.

با این حال، شاید قیمت بالای EOS R5 و همچنین جا نیفتادن استفاده از رزولوشن 8K در این مقطع زمانی، بسیاری از کاربران را از خرید منصرف کند؛ اما کانن راه چاره را در عرضه مدل دیگری به نام R6 دیده است. این شرکت به همراه EOS R5، این دوربین را نیز که از قیمت پایین‌تری بهره می‌برد، معرفی کرده است.

طراحی بدنه و برخی از مشخصات R6، شباهت زیادی به R5 دارد اما با این حال، در این نسخه مقرون به صرفه از سنسور 20.1 مگاپیکسلی استفاده شده و قابلیت فیلمبرداری نیز به 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه تقلیل یافته است.

پیشرفته ترین دوربین بدون آینه کانن به نام EOS R5 معرفی شد پیشرفته ترین دوربین بدون آینه کانن به نام EOS R5 معرفی شد

رزولوشن ویوفایندر نیز به 3.69 میلیون نقطه رسیده است. کانن برای این دوربین قیمت 2499 دلار را تعیین کرده که البته این قیمت صرفا برای بدنه دستگاه خواهد بود. طبق گفته این شرکت، مدل EOS R5 از اوخر ماه ژوئیه روانه بازار خواهد شد و R6 نیز از اواخر ماه آگوست به دست خریداران خواهد رسید.

نظر شما