شناسهٔ خبر: 41241877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقش‌های متفاوت امیر جعفری را ببینید

امیر جعفری یکی از بازیگران ایرانی است که توانسته در نقش‌های متفاوتی که برعهده می‌گیرد به خوبی ظاهر شود.

صاحب‌خبر -

امیر جعفری بازیگر سینما، تلویزیونی است که بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخته است و توانسته پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شود.

 امیر جعفری با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» بازیگری در سینما را آغاز کرد و یکی از بازیگران ایرانی است که توانسته در نقش‌های متفاوتی که برعهده می‌گیرد به خوبی ظاهر شود.

چهارانگشت

این فیلم داستان مردی متصل به بدنه حاکمیت به نام احد فاتحی است که به کمک مدیر برنامه خود نادر ایستاده به بهانه سفر به مکه راهی کامبوج تایلند شده و در آنجا درگیر مشکلاتی می‌شود.

ایستاده به کمک احد فاتحی می‌آید، تا با گرفتن مراسمی او را برای رفتن به سفر مکه همراهی کند، اما در واقع می‌خواهند به بهانه سفر زیارتی به تایلند بروند تا مشکل احد را حل کند و در آنجا مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید.

چهارانگشت فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی ساخته و در کشورهای کامبوج، تایلند و ایران فیلمبرداری شده‌است.

پستچی سه بار در نمی‌زند

داستان در مورد مردی است که به خاطر تسویه حساب شخصی با مردی دیگر، دختر او را گروگان می‌گیرد و به خانه‌ای در خارج از شهر می‌رود و منتظر آن مرد می‌ماند اما سرنوشت دیگری در این خانه متروکه در انتظار آنهاست. فیلم در سه دوره زمانی به هم وصل می‌شود و در ژانر وحشت ساخته شده است.

در این باره بخوانید:

پدرام شریفی ستاره آینده سینما می‌شود؟

درباره مهدی کرم‌پور؛ کارگردانی مورد عشق و غضب

برنامه سینماهای هنر و تجربه؛ خاص‌پسندهای سینما

علی نصیریان، محمدرضا فروتن، باران کوثری، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، رویا تیموریان، لیلا زارع و پارسا مشیری بازیگران و حسن فتحی کارگردان این فیلم است.

نفوذی

این فیلم داستان زندگی اسیری را روایت می‌کند که بعد از ۲۰ سال به وطن بازگشته است. او وقتی به ایران می‌رسد دستگیر و زندانی می‌شود و این سرآغاز ماجراهای جدیدی است. فریدون کیان فر همراه با عده‌ای دیگر از اسیران جنگی به جا مانده در عراق، به ایران باز گردانده می‌شوند.

 دو نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی او را به دلیل این که مشهور به جاسوسی، پیوستن به سازمان مجاهدین و نقش داشتن در شهادت عده‌ای از اسیران ایرانی بوده، بازداشت و بازجویی می‌کنند. از سوی دیگر، بدنامی فریدون برای خانواده اش هم از قدیم مشکل درست کرده و حتی ازدواج پسرش فرهاد را تحت الشعاع قرار داده بود.

نفوذی فیلمی به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی است. امیر جعفری، جمشید هاشم پور، نسرین مقانلو، قاسم زارع، امیررضا دلاوری، محمد کاسبی، هوشنگ توکلی، رامین راستاد و مهران رجبی در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلمنامه نفوذی بر اساس خاطرات یک آزاده و با نگاهی به کتاب حکایت زمستان از سعید عاکف توسط داوود امیریان نوشته شده است.

نظر شما