شناسهٔ خبر: 41241771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موافقت آمریکا با بسته ۶۲۰ میلیون دلاری ارتقای سامانه پاتریوت تایوان

ایالات متحده با یک بسته ۶۲۰ میلیون دلاری برای ارتقای موشک‌های سطح به هوای پاتریوت تایوان موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن با یک بسته 620 میلیون دلار برای ارتقای موشک های سطح به هوای پاتریوت تایوان موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش فروش موشک های پاتریوت به تایوان، تازه ترین اقدام آمریکا برای مداخله در منطقه و تشدید تنش ها با چین به شمار می رود.

آمریکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد ولی تجهیزات نظامی را در اختیار این منطقه قرار می دهد تا در برابر تهدیدات احتمالی چین از خود دفاع کند.

چین بارها فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان را محکوم کرده است. وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: تایوان درخواست کرده بود تا اجزاء و تجهیزات لازم برای ارتقای موشک های پاتریوت را خریداری کند تا بتواند قدرت عملیاتی این موشک را تا 30 سال افزایش دهد.

در این بیانیه آمده است: شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی خواهد بود و ارزش قرارداد 620 میلیون دلار است. فروش موشک های پاتریوت به تایوان در راستای منافع ملی و اقتصادی و امنیتی آمریکا است. این قرارداد موجب افزایش قابلیت و قدرت نظامی تایوان در برابر تهدیدات منطقه ای خواهد شد و قدرت دفاعی این کشور را افزایش خواهد داد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که انتظار دارد این قرارداد از ماه آینده اجرایی شود. این هفتمین بار است که دولت ترامپ تسلیحات نظامی به تایوان می فروشد.

انتهای پیام/

نظر شما