شناسهٔ خبر: 41240937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بندر شهید رجایی؛

کاپیتان و خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا تجلیل شدند

بندرعباس- ایرنا- کاپیتان ‌و خدمه نفتکش حماسه ساز بازگشته از ونزوئلا پنجشنبه شب درمراسمی با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و برخی از مسوولان محلی در بندر شهید رجایی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

با اهدای تندیس دریانورد نمونه و لوح تقدیر به نیابت از محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از کاپیتان گوهردهی ناخدای حماسه ساز نفتکش بازگشته از ونزئلا و سایر خدمه آن قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، کشور ایران به تازگی و با وجود مواجهه با تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای تهران دانستند.
به دنبال انتقال محموله‌های سوخت ایران برای ونزوئلا، دولت کاراکاس توانسته توزیع سوخت به سراسر این کشور را با سیستم جدیدی آغاز کند.
پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران در بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا درحالی انجام شده که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود.  
با رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، مقام‌های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور تشکر کرده و وعده ادامه روابط برادرانه میان ۲ کشور دادند.
حرکت موفقیت‌آمیز نفتکش‌های حامل نفت ایران به سوی ونزوئلا درحالی انجام شد که تهدیدهای آمریکا علیه این اقدام بی‌اثر ماند.
به دنبال آن، آمریکا در یک اقدام خصمانه دیگر به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه‌گذاران خارجی هشدار داد؛ در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد.

نظر شما