شناسهٔ خبر: 41240778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

هیچ مدرکی دال بر تعیین جایزه برای ترور نظامیان آمریکا وجود ندارد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به صراحت گفت که ایالات متحده هیچگونه گواه و مدرک آشکاری دال بر پیشنهاد جایزه از سوی روسیه به شبه نظامیان طالبان برای ترور نظامیان آمریکایی در دست ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «مارک میلی» روز پنج شنبه در نشست استماع کنگره اظهار داشت که ایالات متحده هیچگونه مدرک آشکاری دال بر اعطای جایزه از سوی روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در دست ندارد.

میلی خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «در واقع اگر این جایزه ها از سوی دولت روسیه یا هر نهاد دیگری برای کشتن نظامیان آمریکایی تعیین شده باشد- این موضوع مهمی است. ما هنوز در مورد صحت آن مطمئن نیستیم. و همچنان در حال جستجو هستیم».
 
گفتنی است که ماه میلادی گذشته، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از چند مقامات اطلاعاتی آمریکا که نامشان ذکر نشده، گزارش داد که روسیه به افراط گرایان وابسته به گروه طالبان برای ترور نیروهای نظامی آمریکا و ائتلاف در افغانستان جایزه می دهد.
 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این مقاله را یک شوخی زننده خواند و مقامات کاخ سفید و رؤسای بلندپایه ارتش آمریکا نیز به طور علنی اعلام کردند که این اطلاعات تأیید نشده است.
 
میلی در ادامه گفت که وزارت دفاع آمریکا به دخالت روسیه در افغانستان آگاه است؛ اما مدعی شد که سایر کشورها از جمله ایران، پاکستان و چین نیز در این کشور دخالت می کنند.
 
این در حالی است که مقامات روسیه این گونه اتهامات را رد کرده و آن را بخشی از جنگ قدرت در عرصه داخلی آمریکا می دانند.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/

نظر شما