شناسهٔ خبر: 41240269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

طرح سئوال مجلس از روحانی تبدیل به استیضاح می‌شود؟

یک نماینده اصولگرای مجلس طرح سئوال از رئیس‌جمهوری را تلویحا فرصت آخر به روحانی توصیف می‌کند که اگر روحانی آن را قدر نداند، مجلس ملاحظه‌ای در تبدیل سئوال به استیضاح نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی نژاد، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: این مشکلات به تحریم‌ها و سوءمدیریت‌های داخلی بر می‌گردد. مجلس نیز موظف است با نظارت قاطع از اهرم‌های خود برای بهبود شرایط استفاده کند. بیش از 200 نماینده طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کردند و به زودی در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

 
وی با اشاره به طرح سئوال مجلس دهم از حسن روحانی افزود: آقای رئیس جمهور همان زمان نیز از مجلس اخطار گرفت، اما هیچ تغییری در روش کار خود به خصوص در حوزه‌های اقتصادی ایجاد نکرد. اگر دولت نتواند پاسخ خوبی به نیاز‌های مردم مخصوصا در بخش تأمین کالا‌های اساسی بدهد مجلس موظف است به نظارت‌های شدیدتر، حتی استیضاح ورود کند.

 

عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره انتظار نمایندگان از روحانی یادآور شد: آقای رئیس جمهور می‌تواند یکسری تغییراتی را در سیستم مدیریت و اداره کشور اعمال کند. برخی وزرا و معاونان خودش را تغییر دهد. مشخص است که بعضی از آن‌ها دیگر کشش ندارند و نمی‌توانند بحران‌های اقتصادی را کنترل کنند. مدیران قدرتمند امروز باید در دولت مسئولیت بگیرند تا با روش‌های روز به مقابله با مشکلات بپردازند، روش‌های سنتی در بحران جواب نمی‌دهند.

 

وی درباره احتمال از نصاب افتادن دولت اظهار کرد: اوضاع خوب نیست و ناکارآمدی دولت عیان و آشکار است. امروز قیمت دولت به 22 هزار تومان رسید، اما واکنش تیم اقتصادی دولت کاملا سنتی و منفعلانه است. اگر آقای روحانی در این اوضاع تغییراتی در کابینه خود انجام ندهد مجلس برای حفظ و حفاظت از مردم با دولت برخورد متناسب با شرایط خواهد کرد.

 

این نماینده اصولگرای مجلس درباره نوع نگاه غربی‌ها به بیش از پیش متزلزل شدن دولت روحانی گفت: اطلاعات آن‌ها از داخل دولت حتی از ما هم قوی‌تر است. واقعیت تزلزل و عدم باور دولت به اتکا داخلی مشهود وجود دارد. معتقدیم با تغییر دولت انسجام داخلی دوچندان و نظام جمهوری اسلامی وارد یک مرحله جدید مدیریتی می‌شود. مدیریت جدید تلاش خواهد کرد که از منابع داخلی بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

 

وی ادامه داد: امروز طبقات محروم جامعه در یک وضعیت سردرگمی به سر می‌برند، آن‌ها از منابع مالی شان حتی نمی‌توانند نان و پنیر تهیه کنند. معتقدیم نگاه دولت به طبقه مستضعف جامعه خیلی کم است.

 

جبار کوچکی نژاد درباره احتمال استیضاح حسن روحانی در مجلس یازدهم یادآور شد: قانون اساسی اختیار استیضاح رئیس جمهور را به مجلس داده، امروز محبوبیت آقای روحانی در جامعه زیر 10 درصد است بنابراین استیضاح رئیس جمهور نه تنها تنش اجتماعی به وجود نمی‌آید بلکه یک تحول در سیستم مدیریتی کشور ایجاد می‌کند که این تحول موجب امیدواری بیشتر مردم می‌شود و دولت جدید نیز با کمک همین روحیه می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی کشور را حل کند.

 

منبع: نامه‌نیوز

 

نظر شما