شناسهٔ خبر: 41240159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در کردستان اصلاح می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حداکثر تا سال ۱۴۰۲ تمام ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

هیوا لهونیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اصلاح هر کیلومتر شبکه فشار ضعیف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که هزینه سنگینی برای این شرکت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار کیلومتر شبکه برق در کردستان وجود دارد، اضافه کرد: در طول ۲ سال گذشته ۴۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف فرسوده برق در این استان اصلاح و بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اختصاص ۱۹۳ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فرسوده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۷۸ دستگاه پست توزیع هوایی و زمینی نیز اصلاح شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۲۸ درصد در این بخش رشد داشت.

لهونیان با بیان اینکه چهار دهم مشترکان برق استان صنعتی است که نشان از پایین بودن درآمد حاصل از فروش انرژی دارد، یادآور شد: کل منابع این شرکت از محل فروش انشعاب کمتر از ۴۰۰ میلیارد ریال بوده در حالیکه رقم بالایی برای اصلاح شبکه فرسوده نیاز است.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای استان اوایل انقلاب برقدار شده است، تاکید کرد: تلاش ما این است که امسال در زمینه اصلاح شبکه فرسوده برق و تبدیل آن به کابل خودنگهدار جزو استان‌های میانی کشور باشیم.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

نظر شما