شناسهٔ خبر: 41240139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهش تولید در گلخانه‌های قزوین محقق می‌شود

قزوین - ایرنا - با ایجاد زیرساخت‌های لازم و راه‌اندازی واحدهای اولین شهرک گلخانه‌ای قزوین در تاکستان، جهش تولید محصولات گلخانه در استان به زودی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: مساحت فعلی گلخانه های استان ۶۵ هکتار است، در حالی که ۷۰ هکتار زمین دارای امکانات و زیرساخت در شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به سرمایه گذاران واگذار شده و از امسال شاهد احداث گلخانه در آن خواهیم بود.

فاطمه خمسه با بیان اینکه در آینده نه چندان دور مساحت گلخانه های استان به بیش از ۲ برابر میزان فعلی افزایش می یابد، افزود: با راه اندازی واحدهای گلخانه ای در شهرک نودهک، شاهد جهش تولید محصولات کشاورزی در بخش گلخانه ای در استان قزوین خواهیم بود.

وی از ساخت و بهره برداری نخستین واحد گلخانه ای شهرک نودهک در نیمه دوم سال جاری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر سالانه بین ۹ تا ۱۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان قزوین تولید می شود که این رقم با استقرار واحدهای تولیدی در شهرک نودهک به زودی بیش از ۱۰۰ درصد رشد پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با آغاز عملیات گازرسانی به شهرک نودهک، انتقال زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران در این مجتمع کشاورزی تکمیل شد و سال آینده در هفته جهاد کشاورزی در خرداد ماه شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

این مسوول گفت: توسعه کشت گلخانه ای ضمن کاهش قابل ملاحضه مصرف آب، تولیدات کشاورزی را نیز افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: محصولات گلخانه ای همچنین استعداد مناسبی در زمینه صادرات دارند و می توان با ایجاد یک شبکه بازرگانی و پایانه صادراتی مجهز در استان بخش زیادی از محصولات گلخانه ای شهرک نودهک تاکستان را به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و همچنین روسیه صادر کرد.

خمسه با بیان اینکه کمبود آب و لزوم مصرف بهینه آن و ضرورت توسعه کشاورزی مدرن ما را به سمت توجه جدی به کشاروزی گلخانه ای پیش برده است، افزود: علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرک گلخانه ای، به اراضی واجد شرایط و دارای آب در قالب گلخانه های کوچک مقیاس نیز مجوز فعالیت داده می شود.

۱۲۸ واحد گلخانه ای در استان قزوین مجوز فعالیت دارند.

نظر شما