شناسهٔ خبر: 41240004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اصناف یزد خبر داد

اصناف یزد پای کار شهدای استان آمدند

سلمانی از برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان یزد با محوریت کمک به محرومین در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ علی‌اصغر سلمانی، در خصوص برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد، گفت: جلسه کمیته پشتیبانی مردمی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد با ریاست اتاق اصناف و دبیری بسیج اصناف برگزار شد و در خصوص سازمان و تشکیلات و تقسیم‌کاری که باید انجام می‌گرفت، تصمیمات خوبی صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج اصناف یزد با اشاره به اینکه محوریت این کنگره در چند مورد است که بسیار شاخص است، افزود: محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی یکی از محور‌های اصلی این کنگره است که صبح امروز یک تفاهم‌نامه با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد کشور، استاندار یزد و مرکز نیکوکاری خیرین اصناف به امضا رسید.

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه قرار بر این شد که کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی را به اصناف ارائه کند و برای کمک به کسانی در این زمینه مشاغلی را ایجاد کردند و در قبال آن‌هم مرکز نیکوکاری خیرین اصناف چهار مأموریت ویژه را عهده‌دار شد. تهیه ۴ هزار بسته معیشتی به یاد شهید ۴ هزار شهید استان برای نیازمندان، تهیه و توزیع ۴ هزار بسته لوازم‌التحریر و پوشاک جهت نیازمندان و محرومین، تهیه ۵۰۰ سری جهیزیه ویژه نوعروسان بی‌بضاعت و تهیه و ذبح هزار رأس قربانی برای کمک به محرومیت‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

سلمانی بابیان اینکه کمک به راه‌اندازی تولیدی‌های صنفی در بحث پوشاک، کیف و کفش و مبل از دیگر برنامه‌هایی است که در کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در نظر داریم اظهار داشت: در این خصوص هدفی را مدنظر داریم، ایجاد اشتغال است که امیدواریم در این خصوص بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف یزد نصب تصاویر شهدا، المان‌ها و یادبود‌های شهدای اصناف، کشوری و استان در مغازه‌ها و واحد‌های صنفی که به تصویب رسیده از دیگر اقداماتی است که در کنگره ۴ هزار شهید استان دیده‌شده است.

وی در پایان با اشاره به چاپ کتاب شهدای اصناف استان، گفت: کتاب شهدای اصناف شهرستان میبد در حال آماده‌سازی و چاپ است و دیگر شهدای اصناف استان را نیز در دستور چاپ داریم.

نظر شما