شناسهٔ خبر: 41239981 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان:

امیدواریم در پارالمپیک توکیو دوچرخه‌سوار داشته باشیم

تهران- ایرنا- رییس انجمن دوچرخه‌سوارای معلولان، نابینایان و کم‌بینایان گفت: ورزشکاران جانباز و معلول رشته دوچرخه سواری طبق برنامه فدراسیون در حال تمرین هستند و امیدوارم در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو نماینده‌ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

«فرهاد صفرزاده» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تمرینات دوچرخه‌سواران جانباز و معلول اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشکاران معلول در حوزه دوچرخه سواری از یک سال گذشته زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری بوده  و برنامه‌های خوبی برای این ورزشکاران پارالمپیکی در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های فدراسیون این است که پارادوچرخه‌سواران با ورزشکاران رده سنی جوانان تمرین و رقابت کنند تا هم ایجاد انگیزه باشد و هم از دانش مربیان مختلف بهره گیرند. همچنین مانند تیم‌های دوچرخه‌سواری رده سنی جوانان مسابقاتی برای این گروه در نظر گرفته خواهد شد.  

 رییس انجمن دوچرخه سواران معلولان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در ایران تمامی مسابقات ورزشی را به حاشیه برده و فدراسیون دوچرخه سواری نیز بنا به توصیه مسوولان بهداشتی تمام دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از نوروز کارگروهی متشکل از مربیان و کارشناسان این رشته در سراسر کشور تشکیل دادیم تا در زمان قرنطینه خانگی بر تمرین و آمادگی ورزشکاران نظارت داشته باشند. همچنین در تلاشیم تا با فروکش کردن شیوع کرونا در ایران یک دوره مسابقه با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنیم.

صفرزاده با اشاره به بازدید «سیدرضا صالحی امیری» از فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: رایزنی‌هایی با رییس کمیته ملی المپیک داشتیم تا کمک‌های لازم برای اعزام ورزشکاران به المپیک و پارالمپیک از سوی این نهاد ورزشی انجام گیرد. امیدواریم بتوانیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حداقل یک نماینده در رشته دوچرخه سواری داشته باشیم. توسعه دوچرخه‌سواری تنها برای پارالمپیک یا قهرمانی نیست بلکه تلاش این است تا در بعد همگانی آن را در رده‌های سنی مختلف و در بین زنان نیز ترویج داده شود.

وی در پایان با اشاره به گلایه برخی از دوچرخه سواران پارالمپیکی عنوان کرد: ورزشکاران حرفه‌ای رشته دوچرخه سواری به طور معمول خود وسایل را تهیه می‌کنند و در زمان اعزام به مسابقه از سوی فدراسیون یا باشگاه وسایل در اختیار آنان گذاشته می‌شود. این تنها برای پارالمپیکی‌ها نیست بلکه ورزشکاران المپیکی این رشته نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نظر شما