شناسهٔ خبر: 41239833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

از طریق سازمان‌های غیردولتی

کنگره آمریکا لایحه کمک مالی به فلسطینیان را بررسی می کند

یک کمیسیون فرعی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، تصمیم دولت این کشور برای تعلیق کمک مالی به فلسطینیان لغو می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یک کمیسیون فرعی در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه طرحی را تصویب کرد که در حوزه بودجه کمک خارجی، تصمیم دولت «دونالد ترامپ» برای تعلیق کمک مالی به فلسطینیان را لغو می کند و اعطای کمک مالی چند میلیون دلاری به سازمانهای غیردولتی فعال در کرانه باختری و نوار غزه را مجدداً برقرار خواهد کرد.

این اقدام کمیسیون فرعی وابسته به کمیته تخصیص [بودجه] مجلس نمایندگان آمریکا ۲۵۵ میلیون دلار کمک مالی به کشورها را در سال مالی ۲۰۲۱ مجدداً برقرار خواهد کرد. این کمک مالی در سال ۲۰۱۸ و پس از آنکه مقامات فلسطین طرح صلح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را رد کردند، از سوی دولت آمریکا قطع شد.

شایان ذکر است که این طرح از سوی «نیتا لووی» رئیس این کمیسیون فرعی ارائه شده است. نیتا لووی دموکرات از ایالت نیویورک یکی از طرفداران پروپاقرص رژیم صهیونیستی و یکی از متنفذترین قانونگذاران یهودی در کنگره آمریکا بشمار می رود.

لووی مدعی است که لایحه پیشنهادی وی این کمک مالی را از طریق سازمانهای غیردولتی فعال در منطقه «مستقیماً به مردم فلسطین» تحویل می دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما