شناسهٔ خبر: 41239598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام آمریکایی: از تمامی ابزار‌ها برای تمدید تحریم‌های ایران استفاده خواهیم کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد کشورش از تمامی ابزار‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل بر تمدید طرح تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تاکید کرد.

بر این اساس، کرافت گفت: ما تمامی تلاش خود برای تمدید تحریم‌های ایران در شورای امنیت را انجام خواهیم داد. اگر این تحریم‌ها تمدید نشود، تهران تسلیحات بیشتری به متحدان و گروه‌های نیابتی خود در منطقه ارسال خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این مسئله فراتر از امنیت کشور‌های خاورمیانه، در امنیت نیرو‌های آمریکایی تاثیر گذار است.

گفتنی است دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، فشار گسترده‌ای را متوجه دولت ونزوئلا کرده است تا جایی که تحریم‌ها، اقتصاد این کشور را در آستانه نابودی قرار داده بود. همزمان فشار‌های سیاسی علیه کاراکاس ادامه پیدا کرد و واشنگتن تمام حمایت خود را معطوف به قدرت رسیدن خوان گوایدو سرکرده مخالفان و شکست دولت قانونی ونزوئلا کرد.

با این وجود و در پی استمرار همکاری‌های اقتصادی چین، روسیه و ایران ونزوئلا توانست اقتصاد خود را به نحوی حفظ کند و مجددا ثبات را در داخل کشور خود ایجاد کند. 

تحریم‌های آمریکا حتی مشکلات فراوانی در حوزه بهداشتی ایجاد کرد و در پی شیوع ویروس کرونا در ونزوئلا زندگی هزاران شهروند این کشور را با خطر مواجه کرد. دادستان کل این کشور در این‌باره گفته بود که تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه ونزوئلا راه کمک‌های بشردوستانه را بسته و  واشنگتن قصد کشتن انسان‌های بی‌گناه را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما