شناسهٔ خبر: 41239562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دولت موقت بولیوی به کرونا مبتلا شد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جنینه آنیس» رییس جمهوری (موقت) بولیوی بامداد جمعه (روز پنجشنبه به وقت محلی) اعلام کرد که آزمایش کرونای او مثبت بوده، اما حالش خوب است و از قرنطینه به کارهایش ادامه خواهد داد.

اعلام این خبر از سوی رییس دولت موقت بولیوی در حالی است که «ماریا ایدی روخا» وزیر بهداشت او هفته پیش ابتلای خود به کووید۱۹ را تایید کرده بود.

بولیوی که کشوری محصور در خشکی در آمریکای لاتین است، با ۱۱ و نیم میلیون جمعیت تاکنون بیش از ۴۲ هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از یکهزار و ۵۰۰ فوت ناشی از این ویروس ثبت کرده است

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹میلادی (۲۸ مهرماه گذشته) که در دور نخست «اوو مورالس» رییس جمهوری پیشین این کشور پیروز شد، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در بولیوی آغاز شد.

سناتور جنینه آنیِس پس از کناره‌گیری مورالس از ریاست جمهوری در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۹ آبان ۹۸) و پناهنده شدنش به مکزیک، خود را رییس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. مورالس چندی بعد از مکزیک به آرژانتین رفت.  

اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی‌های اخیر با زیان چندین میلیارد دلاری رو به رو شده؛ به گونه‌ای که طبق اعلام اتاق صنایع ملی بولیوی، بخش صنایع و تجارت متحمل دست‌کم ۱.۱ میلیارد دلار زیان شد.  

نظر شما