شناسهٔ خبر: 41239261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فدراسیون جهانی هندبال دو سهمیه وایلدکارد مسابقات جهانی 2021 را اعلام کرد; خبری از ایران نیست

محسن آ

فدراسیون جهانی هندبال روز پنجشنبه 19 تیر دو کشور لهستان و روسیه را به عنوان وایلدکارد برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2021 در کشور مصر انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری - مسابقات قهرمانی هندبال جهان برای اولین بار در سال 2021 با افزایش تعداد تیمها با حضور 32 تیم در کشور مصر برگزار می شود، هرچند که با توجه به شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا برگزاری مسابقات در ژانویه سال 2021 همچنان در هاله ای از ابهام است، فدراسیون جهانی هندبال اسامی 30 تیم از 32 تیم حاضر را اعلام کرد.

به گزارش طرفداری، بعد از عدم صعود تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و از دست دادن سهمیه مسابقات قهرمانی جهان، شایعاتی مبنی بر درخواست فدراسیون هندبال ایران برای گرفتن یکی از دو سهمیه وایلدکارد منتشر شده بود، فدراسیون جهانی هندبال IHF روز پنجشنبه اعلام کرد که درخواستهای متعددی از کشورهایی از قاره های مختلف دریافت کرده است که بعد از بررسی این درخواست ها در نهایت لهستان و روسیه شایسته دریافت این دو سهمیه وایلدکارد تشخیص داده شده اند. به نظر می رسد که ایران هم یکی از کشورهای متقاضی وایلدکارد بوده است. تیم ایران در مسابقات آسیایی تنها با تفاضل گل کمتر مقابل کره جنوبی از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات باز ماند و در نهایت به مقام ششم آسیا رسید.

با افزایش تعداد تیمها بر اساس قوانین فدراسیون جهانی به قاره های امریکا، اروپا، آسیا و افریقا 4 سهمیه به شکل ثابت داده شده است. سایر سهمیه ها بر اساس نتایج دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان بین قاره ها توزیع می شوند، برای مثال حضور تونس و مصر در جمع 12 تیم برتر مسابقات جهانی 2019 باعث اضافه شدن دو سهمیه دیگر به قاره افریقا شد که با احتساب تیم میزبان مصر، برای اولین بار 7 تیم افریقایی در مسابقات جهانی حاضر خواهند بود. قاره امریکا هم به دلیل حضور برزیل در جمع 12 تیم برتر یک سهمیه اضافه دریافت کرد تا مجموعا 5 تیم از قاره امریکا راهی کشور مصر شوند.

قاره تعداد سهمیه کشورهای صعود کننده
میزبان 1 مصر
قهرمان دوره قبل 1 دانمارک
افریقا 6

تونس، الجزایر، آنگولا، کیپ ورد، مراکش، جمهوری دموکراتیک کنگو

آسیا 4

قطر، کره جنوبی، ژاپن، بحرین

اروپا 13

اسپانیا، کرواسی، نروژ، اسلوونی، آلمان، پرتغال، سوئد، اتریش، مجارستان، بلاروس، ایسلند، جمهوری چک، فرانسه

امریکای جنوبی و مرکزی 3

آرژانتین، برزیل، اروگوئه

امریکای جنوبی و مرکزی (شانس مجدد) 1 ؟
امریکای شمالی 1 ؟
وایلدکارد 2

لهستان، روسیه

مسابقات انتخابی قاره اروپا همواره به شکل مجزا از مسابقات قهرمانی اروپا و به شکل پلی آف برگزار می شود اما در این دوره و به دلیل مشکلات ناشی از گسترش بیماری کووید 19، این مسابقات انتخابی لغو شد و 13 تیم برتر مسابقات قهرمانی اروپا سال 2020 مستقیما سهمیه گرفتند. دو تورنمنت انتخابی در قاره امریکا همچنان باقی مانده است که برگزاری مسابقات در شرایط فعلی در هاله ای از ابهام است.

نظر شما