شناسهٔ خبر: 41239095 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

بیش از 12 میلیون و 290 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 554 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 12 میلیون و 290 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 554 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 148 هزار و 68 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، بریتانیا، مکزیک و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز پنجشنبه 19 تیر 1399 (9 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول
جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

شناسایی بیش از 37 هزار مورد کرونا در آمریکا طی یک روز
آمارها حاکی از شناسایی بیش از 37 هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت در ایالات متحده آمریکاست.

همچنین موارد فوت ناشی از این بیماری 582 مورد گزارش شده است. 

تاکنون حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از 135 هزار نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 68 هزار و 355 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. بیش از یک میلیون و 727 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 21 هزار و 623 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 794 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 21 هزار و 623 نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در روسیه
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در روسیه به 10 هزار و 843 تن افزایش یافته است. بر اساس آمار دولت این کشور تنها در 24 ساعت گذشته 176 تن جان باخته و 6 هزار و 509 تن هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 401 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 300 هزار و 136 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 5 نفر جان خود را از دست داده اند.

اجباری شدن استفاده از ماسک در مناطقی از اسپانیا
مقامات اسپانیایی با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ استفاده از ماسک را در مناطق شمال شرق این کشور اجباری کردند و افرادی که از این قانون سرپیچی کنند ۱۰۰ یورو جریمه می‌شوند همچنین استفاده از ماسک در شهر بارسلون و حاشیه منطقه کاتالونیا به دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اجباری شده است.

اعمال محدودیت‌ها در اسپانیا از اواسط ماه ژوئن در این کشور به‌تدریج برداشته و فعالیت‌های عمومی از سر گرفته شد اما با برداشته شدن هر چه بیشتر محدودیت‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد موارد جدید ابتلا در این کشور رو به افزایش است. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه موارد جدید ابتلا دو برابر شده است.

بیشترین افزایش مبتلایان در منطقه کاتالونیا بوده که در مدت ۲۴ ساعت ۵۲ مورد جدید شناسایی شده است.

آمار کرونا در بریتانیا

مقامات بهداشت و درمان بریتانیا اعلام کردند با ثبت 85 فوتی دیگر، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بریتانیا به 44 هزار و 602 تن رسیده است.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در بریتانیا نیز با افزایش 642 تن دیگر در 24 ساعت گذشته، به بیش از 287 هزار و 620 تن رسیده است.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور افزایش داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 199 هزار و 16 نفر رسانده است.

همچنین با فوت 13 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 124 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 926 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 242 هزار و 363 نفر رسیده است که ایتالیا را یازدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 312 هزار و 911 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 11133 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک از 32 هزار و 790 نفر گذشتشماره فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور مکزیک به 32هزار و 796 نفر رسیده و این ویروس همچنان در آمریکا لاتین قربانی می‌گیرد.

روز گذشته 782 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 32 هزار و 796 نفر رساند.

همچنین روز گذشته 6 هزار و 995 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 275 هزار و 3 نفر رسانده است.

افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در فرانسه

مقامات بهداشت و درمان فرانسه از افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در این کشور خبر دادند؛ افزایشی که به گفته آن‌ها، بیش از میانگین اخیر است.

مقامات بهداشت و درمان فرانسه ضمن هشدار نسبت به احتمال بروز موج دوم کرونا در این کشور، اعلام کردند که تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا و هم‌چنین شمار جان‌باختگان چند روز اخیر در فرانسه بیشتر از میانگین روزانه در هفته گذشته بوده است.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه با افزایش 621 تن دیگر در 24 ساعت گذشته به 170 هزار و 94 تن رسیده است که در مقایسه با هفته‌ی گذشته افزایش داشته است.

جروم سالومون، مقام ارشد وزارت بهداشت فرانسه اظهار کرد:  «دولت باید خود را برای مقابله‌ی همه‌جانبه با ویروس همه‌گیر کرونا و حتی مقابله با موج دوم شیوع آن در کشور آماده کند.»

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز با افزایش 14 فوتی به 29 هزار و 979 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، ایتالیا و مکزیک رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 209 هزار و 962 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 300 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 223 هزار تن رسید
عربستان سعودی از نیمه ماه میلادی مارس محدودیت‌هایی برای مقابله با کرونا وضع کرده بود که ماه گذشته لغو شد. این کشور در میان شش کشور حاشیه خلیج فارس بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا را دارد.

تنها در روز گذشته 3 هزار و 183 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 223 هزار و 327 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 100 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 9 نفر تاکنون 83 هزار و 581 نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در ایران: ۲۲۱ نفر در شبانه‌روز گذشته
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در ایران خبر داد.

لاری گفت که این بیشترین آمار روزانه مرگ در اثر کرونا در ایران بوده است.

شمار جان‌باختگان کرونا درایران بر اساس آمار رسمی به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران از دیروز تا امروز( ۱۹ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند.

بر اساس آمار رسمی مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

به گفته وزارت بهداشت ایران "استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند."

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 528 هزار و 509 نفر مبتلا و 12 هزار و 309 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

برچسب‌ها:

نظر شما