شناسهٔ خبر: 41238973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اوجاقی: به جدایی از تیم ملی فکر نکردم اما باید ببینم شرایط چگونه می‌شود/ تفکرم به صدیقی نزدیک بود، انصراف دادم

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: بعضی وقت‌ها صحبت‌هایی می‌شنوم که اذیت می‌شوم، اما هیچ وقت تصمیم جدیدی برای جدایی نگرفتم و باید ببینم آینده چگونه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تغییر و تحولات ووشو بعد از 13 سال اظهار داشت: با حضور علی‌نژاد در معاونت توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خواه ناخواه باید برای ریاست فدراسیون ووشو انتخابات برگزار می‌شد. این انتخابات در هفته گذشته با حضور 6 کاندیدا برگزار شد که در نهایت برخی انصراف دادند و 2 نفر باقی ماندند.

وی تصریح کرد: اعضای مجمع باید به  دو دیدگاه، تفکر و استراتژی متفاوت رای می‌دادند. استراتژی یکی از کاندیداها ادامه دهنده استراتژی 13 سال گذشته بود و کاندیدای دیگر به دنبال تحولاتی در فدراسیون بود. فدراسیون ووشو در سالیان گذشته طی یک فرآیند 13 ساله که در مقاطع مختلف به روز رسانی شده است، پیشرفت‌های خوبی داشت. در  مجمع فدراسیون نیز 80 درصد اعضا به دنبال تفکری بودند که سیاست‌های قبلی را دنبال کند و به همین خاطر صدیقی انتخاب شد. 

سرمربی تیم ملی در خصوص انصراف خود تاکید کرد: من تفکر صدیقی را می‌پسندم و او را متعادل و تعامل‌گرا می‌دانم که از لحاظ اخلاقی نیز مورد تایید است. او مدیر خلاقی است و فکر می‌کنم از لحاظ شخصیتی و مدیریتی سوابق خوبی دارد. برنامه‌های صدیقی کاملا مورد تاییدم بود و من نیز مانند او به دنبال ادامه سیاست‌های گذشته بودم.

اوجاقی در خصوص دلایل انصراف خود گفت: بعد از ثبت‌نام در انتخابات،کارگروه‌هایی تشکیل و مشاوره‌هایی گرفتم. هر حرکتی در مجمع انجام دادم شخصی نبود و حرکت در راستای تعامل با نمایندگان و روسای هیئت‌ها بود. جلساتی با نمایندگان هیئت‌ها، سبک‌ها، بزرگان و پیشکسوتان ووشو داشتم و خیلی‌ها پیشنهاد دادند که در جاهایی دیگر ووشو می‌توانم خدمات بهتری انجام بدهم. در ووشو دنبال منفعت شخصی نیستم و به چیزهایی که باید در دوران قهرمانی و مربیگری می‌رسیدم در طی این سال‌ها رسیدم.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ معنوی به افتخار باید می‌رسیدم که در طی این سال‌ها رسیدم و به مادیات باید می‌رسیدم که رسیدم و در حال حاضر اگر کاری انجام می‌دهم به خاطر دینی است که ووشو گردن من دارد. اگر به هر جا رسیدم به واسطه ووشو است و در قبال چیزهایی که از ووشو به دست آوردم باید برای این رشته کار کنم. در مجمع نیز احساس کردم شاید جای دیگر بتوانم مفید باشم و برای همین انصراف دادم و چون تفکرم به تفکر صدیقی نزدیک بود به نفع او کنار رفتم. 

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سوال که همیشه یکی از دلایل رد پیشنهادت خارجی را حضور علی‌نژاد عنوان کرده است، اما حالا با رفتن او امکان قبول پیشنهادات خارجی وجود دارد، گفت: با علی‌نژاد دست یا علی داده بودم که در کنار او حضور داشته باشم. همیشه پیشنهادات خارجی وجود داشت و در حال حاضر نیز با توجه به احتمال المپیکی شدن ووشو شرایط متفاوت‌تر از گذشته شده است.

اوجاقی عنوان کرد: حضور ووشو در المپیک جوانان یعنی پیش نیاز اولیه را پاس کرده است و مجددا به بازی‌های کامبت گیمز و المپیک دانشجویی نیز وارد شده است و شاخص‌های لازم برای حضور در المپیک را دارد و زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود. به توجه به احتمال حضور ووشو در المپیک خیلی از کشورهای به دنبال سرمایه‌گذاری روی این رشته هستند و برای پیشرفت سریعتر نیز به دنبال مربیان خارجی هستند. مطمئناً پیشنهاد خارجی وجود داشته و وجود خواهد داشت و باید ببنیم با وجودی که دلم برای کشورم می‌تپد شرایط در ایران چگونه خواهد بود، اما شاید زمانی نیز احتمال جدایی وجود داشته باشد. بعضی وقت‌ها صحبت‌هایی می‌شنوم که اذیت می‌شوم، اما هیچ وقت تصمیم جدیدی برای جدایی نگرفتم و باید ببینم آینده چگونه خواهد بود.


انتهای پیام/

 

نظر شما