شناسهٔ خبر: 41238962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، ۱۹ تیر ۱۲۹۸: خلاصه فعلا خوب در عالم آنتریک گرفتار شده ایم

محمدعلی فروغی در یادداشت های خود به تاریخ جمعه ۱۲ شوال برابر با ۱۹ تیر ۱۲۹۸ آورده است: بعد از رفتن آنها، ممتازالسلطنه قدری اینجا ماند و صحبت کردیم. می گفت مسیو پرنی به من می گوید فلان کس را این طور نبین و برحذر باش. گفتم گلی به جمالش اما نمی دانم از آن طرف خود ممتازالسلطنه چه حال دارد. خلاصه فعلا خوب در عالم آنتریک گرفتار شده ایم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدعلی فروغی در یادداشت های خود به تاریخ جمعه ۱۲ شوال برابر با ۱۹ تیر ۱۲۹۸ آورده است:

امروز مسیو کویل رئیس اداره تعلیمات علیه و مسیئو پتی دوتائی رئیس افیس دزونیورسیته و مسیو پل بوایه رئیس مدرسه ی السنه مهمان ما بودند. سر نهار باز صحبت از فرانسه حرف زدن من شد و تعریف کردند. با مسیو پل بوایه قرار گذاشتیم روز جمعه بعد از ظهر نزد او برویم و مسیور هوار را ببینیم. بعد از نهار صحبت از معلمین کردیم. معلوم می شود کار قدری مشکل است. می گفتند رومانی صد و سی نفر معلم می خواهد و شرایط خوب قرار می دهد. ما نمی دانیم چه بایدبکنیم. به هر حال قرار شد پتی دوتائی تحقیقات لازمه را روی کاغذ بیاورد و فکری بکند.

بعد از رفتن آنها، ممتازالسلطنه قدری اینجا ماند و صحبت کردیم. می گفت مسیو پرنی به من می گوید فلان کس را این طور نبین و برحذر باش. گفتم گلی به جمالش اما نمی دانم از آن طرف خود ممتازالسلطنه چه حال دارد. خلاصه فعلا خوب در عالم آنتریک گرفتار شده ایم.

عصر با انتظام گردش رفتیم. صحبت غالبا تزلزل نرسیدن پول است. شام خانم لهستانی مهمان ما بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما