شناسهٔ خبر: 41238660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش دولت وفاق ملی لیبی به تهدید‌های رئیس جمهور مصر پاسخ داد

ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی، اظهارات رئیس جمهوری مصر در مورد این کشور را محکوم کرد و گفت که خط قرمز دولت مذکور همه خاک لیبی است و برای آزادی کامل آن تلاش خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مصر، گفت که همه خاک لیبی خط قرمز این دولت است.

«الهادی دراه»، فرمانده عملیات محور «سِرت و الجُفره» در ارتش دولت مذکور شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با الجزیره قطر حضور نظامیان ترکیه در لیبی را تکذیب کرد و گفت که کمک‌های آنکارا محدود به کمک‌های فنی و لجستیکی است.

او عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر را خطاب قرار داد و گفت: «به رئیس جمهور مصر می‌گوییم که همه لیبی برای ما خطر قرمز است».

رئیس جمهور مصر این هفته طی سفر وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور به لیبی جهت اطلاع از روند عملیات نظامی در این کشور، تهدید کرد که دو منطقه «سِرت» و پایگاه هوایی «الجُفره» خط قرمز مصر است.

السیسی در تهدید‌هایش علیه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی اظهار داشت که چنانچه نیروهای دو طرف از این دو منطقه فراتر روند و به سمت شرق و جنوب لیبی پیشروی‌ کنند، ارتش مصر وارد این کشور خواهد شد.


آرایش ادعای نیروهای متخاصم داخلی و خارجی در لیبی

این اظهارات رئیس جمهور مصر بالاترین سطح تهدید علیه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی بود و نیروهای مسلح مصر عصر پنجشنبه به دنبال اعلام تصمیم ترکیه مبنی بر برگزاری تمرین نظامی دریایی در نزدیکی سواحل لیبی، تمرین نظامی در مرزهای غربی مصر با لیبی برگزار کردند.

دولت مصر به همراه امارات و عربستان سعودی و کشورهای اروپایی مانند فرانسه و یونان از نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
 

نظر شما