شناسهٔ خبر: 41237544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکمیل مسیر دسترسی «کهن‌دژ» ظرف ۱۴۰ روز/ اقدامات عمرانی در آرامگاه فردوسی دنبال می‌شود

گروه استان‌ها- شهردار مشهدمقدس گفت: اقدامات میراث به ویژه برای باره توس جای تشکر دارد، اما تسهیل وضعیت برای پردیس لازم است و امیدوارم باز هم ما را یاری کنند.تاکید دارم مسیر دسترسی کهن‌دژ تا ۱۴۰ روز دیگر تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا کلائی امشب در مراسم افتتاح فاز سوم جلوخان آرامگاه فردوسی اظهار داشت: ما حداکثر توان خود در عمران توس را به کار بسته‌ایم و تا حدود زیادی مجموعه فعالیت‌ها توانسته موثر باشد.

شهردار مشهدمقدس گفت: وضعیت فضای سبز در بولوار شاهنامه و جلوخان البته هنوز رضایت‌بخش نیست که امیدوارم تا 140 روز دیگر وضعیت آن اصلاح شود. با توجه به وضعیتی که آرامستان شعرا دارد و دیگر امکان دفن بزرگان در آن نیست باید دغدغه‌های میراث را جدی بگیریم و مکانی جهت مقبره بزرگان و شعرا در نظر گرفته شود. من از استادانی چون دکتر یاحقی درخواست کمک می‌کنم.

کلائی بیان کرد: اقدامات میراث به ویژه برای باره توس جای تشکر دارد اما تسهیل وضعیت برای پردیس لازم است و امیدوارم باز هم ما را یاری کنند.تاکید دارم مسیر دسترسی کهن‌دژ تا 140 روز دیگر تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم با مجموع فعالیت‌ها بتوانیم از بدهی‌مان به فردوسی کم کنیم و نباید میراث و ارزش‌هایمان را فراموش کنیم تصریح کرد: اقدامات را برای طرح تفصیلی شهر مشهد آغاز کردیم. امیدواریم ظرف 140 روز طرح تفصیلی طراحی‌ و در شورا تصویب شود.

کلائی خاطرنشان کرد: تا نوروز مجموعه کاملی از فعالیت‌های عمرانی در آرامگاه فردوسی را ارائه می‌کنیم.

ابوالفضل مکرمی‌فر، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: از شورای پنجم شهر، شهردار  و معاونت عمران شهرداری به خاطر اقدام جاودانه ای که بعد از یک قرن در این محدوده رقم زدند تشکر می‌کنم.

مکرمی‌فر بیان کرد: رابطه میان شهرداری‌ها و اداره میراث فرهنگی معمولا خوب نیست اما در مشهد مقدس اینگونه نیست و ما دو تفاهم نامه امضا کریم که باعث آبادانی توس شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با همه مشکلاتی که بود آبادانی جلوخان را انجام داد. ما هم با هزینه 7 میلیارد تومانی مرمت برج و بارو را آغاز کردیم. نگاه شهرداری و شورای شهر به اینجا در قالب طرحی فرهنگی است.

انتهای پیام/282/ی

نظر شما