شناسهٔ خبر: 41237519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد:

ثبت جهانی توس را با شدت و حدت بیشتری دنبال می‌کنیم/۹۹ درصد از مردم مشهد از وجود بنای هزار ساله کهن دژ بی‌خبر هستند

سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: اراضی کشاورزی بزرگ‎ مقیاس منطقه توس باید حفظ شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهرآرانیوز،رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در مراسم افتتاح فاز ۳ پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی و آغاز عملیات مسیر دسترسی به کهن‌دژ ،گفت : طی روز‌های اخیر که خبر‌های تصویب طرح راهبردی توس مطرح شده، برخی افراد سودجو از غفلت مردم سوء استفاده کرده و به تفکیک اراضی و واگذاری آن‌ها پرداخته‌اند؛ با این افراد باید برخورد شود و افرادی که به خرید زمین اقدام کنند، بدون شک متضرر می‌شوند.
 
وی افزود: پروژه‌هایی که در این منطقه وجود دارد از آرامگاه تا سه راه فردوسی تعریف شده است. از سه راه شاهنامه پروژه دست مشاور است هر طرح‌ از فیلترهای زیادی عبور می‌کند.

ریاضی بیان کرد:مردم چهار برج زمین هبه کردند و طرح گود چوخه در دست طراحی است و برای پل تاریخی کشف رود مسابقه طراحی شده و برای طرح‌های مرمت فراخوان دادیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: ۹۹ درصد از مردم مشهد از وجود بنای هزار ساله کهن دژ بی خبر هستند.

اقدام جاودانه شورای پنجم و شهرداری بعد از يک قرن

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح فاز سوم جلوخان آرامگاه فردوسی گفت:از شورای پنجم شهر، شهردار و معاونت عمران شهرداری به خاطر اقدام جاودانه ای که بعد از یک قرن در این محدوده رقم زدند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: رابطه میان شهرداری‌ها و اداره میراث فرهنگی معمولا خوب نیست اما در مشهد اینگونه نیست و ما دو تفاهم نامه امضا کریم که باعث آبادانی توس شده است.

مکرمی‌فر افزود: شهرداری با همه مشکلاتی که بود آبادانی جلوخان را انجام داد. ما هم با هزینه ۷ میلیارد تومانی مرمت برج و بارو را آغاز کردیم. نگاه شهرداری و شورای شهر به اینجا در قالب طرحی فرهنگی است.

نظر شما