شناسهٔ خبر: 41234811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خوشامدگویی تیرماه به خوزستان با گرمای ۵۰ درجه‌ای هوا

فارس نوشت: معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه ۲۲ تیر، در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات کرمان همچنین شرق و شمال هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده بارش‌ها در شمال غرب و کردستان که امروز نیز ادامه داشت، افزایش می‌یابد و بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، مرکز و غرب دریای خزر، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که روز آینده بیشینه بارش‌ها در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود، گفت: روز شنبه ۲۱ تیر در شمال غرب و استان کردستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین در سواحل مرکزی و شرقی خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

اصغری افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه بر شدت بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های البرز افزوده شده و در شمال غرب و سواحل خزر رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ از شنبه تا دوشنبه هفته پیش رو در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خصوصا در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه ۲۲ تیر در شرق و جنوب شرق به ویژه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد:‌ در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۰ درصد است.

اصغری افزود: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود.

۲۳۵۲۳۱

نظر شما