شناسهٔ خبر: 41234632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام خادم الذاکرین:

فساد جامعه را از درون می‌پوساند / با نظارت قوی فساد را ریشه‌کن کنید

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی عامل مهم پیشگیری بروز فساد را نظارت‌های مدیران نسبت به زیر دستان‌شان خواند و گفت: اگر فساد از بین نرود جامعه از درون تخریب می‌شود و می‌پوسد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اکبر خادم الذاکرین استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تحقق عدالت در نظام اسلامی را در گرو همراهی همه قوای نظام خواند و اظهار داشت: برای مطالبه عدالت، تشکل‎هایی که در کشور مطالبه گری می کنند؛ باید اتفاق نظر جمعی داشته باشند و این جمع بندی را به صورت پیش نویس به مقام معظم رهبری و قوای سه گانه ارائه دهند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اهمیت مسأله نظارت گفت: عامل مهم پیشگیری بروز فساد این است که نظارت های مدیران نسبت به زیر دستان‌شان گسترده تر گردد؛ مشکلاتی که اخیرا رخ داده برای این است که مسؤولان بالادست به مسؤولان زیردست اعتماد کرده و آنها را رها کرده اند.

وی افزود: عمدتا بحث مطالبه گری، مربوط به قوه قضائیه است و قوه قضائیه باید اقداماتی داشته باشد که عدالت در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تجسم و تجلی بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلام خادم الذاکرین ابراز داشت: برخورد با مفسدان باعث می شود که فساد در جامعه کمرنگ شود، به لطف الهی آقای رییسی با دستگاه قضا کاملا آشنایی دارد و به همین جهت از بدو ورود به دلیل تسلطی که دارد مقابل فساد به طور جدی ایستاده است.

وی بیان کرد: علت اصلی بروز فساد در میان برخی مسؤولان این است که افراد خودسازی و تهذیب نفس نداشته اند و همچنین عدم نظارت در دستگاه های حکومتی موجب می گردد تا فساد در جامعه رخ دهد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) یادآور شد: جامعه ما بیشترین ضربه را از برخی مسؤولان داخلی خورده است؛ اگر فساد از بین نرود، جامعه از درون تخریب شده و می پوسد./990/ت302/ف

نظر شما